Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama networkpower, targi pracy
Reklama Powiat Rzeszowski

Otwarto centrum serwisowe układów hamulcowych Knorr-Bremse w Rzeszowie

Podziel się
Oceń

Centrum serwisowe układów hamulcowych, które mieści się w nowo wybudowanym zakładzie produkcyjno-usługowym Knorr-Bremse w Rzeszowie ma zostać wiodącym punktem serwisującym hydrauliczne systemy układów hamulcowych produkcji Knorr-Bremse dla pojazdów szynowych w Europie.
Otwarto centrum serwisowe układów hamulcowych Knorr-Bremse w Rzeszowie

Źródło: mat. prasowe

Uruchamiana jest produkcja systemów klimatyzacji i elementów wyposażenia elektrycznego Power Electric przeznaczonych do pojazdów szynowych. W związku z rozwojem firmy w najbliższych latach liczba osób zatrudnionych w zakładzie wzrośnie do około 400 osób.

17 października odbyła się ceremonia otwarcia zakładu produkcyjno-usługowego Knorr-Bremse, która miała miejsce na terenie Parku Naukowo-Technologicznego w Strefie Aktywności Gospodarczej "Rzeszów-Dworzysko". Jak podkreśla Harald Schneider - Członek Zarządu Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems - lokalizacja ta została wybrana, ponieważ Rzeszów oferuje bardzo silną i dobrą infrastrukturę dla inwestycji, a także doskonałą i kompetentną kadrę pracowniczą.

Na wydarzenie przybyli m.in. przedstawiciele Urzędu Miasta w Rzeszowie, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego,  Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego i oraz innych instytucji lokalnych. Swoją obecnością zaszczycili uroczystość również przedstawiciele uczelni i szkół technicznych z Podkarpacia oraz Krakowa, a także wielu gości z instytucji i stowarzyszeń branży kolejowej w Polsce a przede wszystkim Klienci firmy Knorr-Bremse w Polsce i Europie. 

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Plany rozwoju firmy 

Podczas uroczystości przybliżone zostały plany rozwoju zakładu, które wiążą się z jego rozbudową, inwestycjami w ekologię oraz zatrudnieniem pracowników. Obiekt zajmuje obecnie powierzchnię ok 23 tys. m2, z czego ponad 19 tys. m2 to hala produkcyjna, a 4 tys. m2 to biura. Do roku 2025 Knorr-Bremse planuje poszerzyć i rozwinąć swoją działalność w Rzeszowie o kolejne specjalizacje. Powierzchnia zakładu może zostać powiększona wówczas nawet do 35 tys. m2.

– W Rzeszowie prowadzimy obecnie trzy jednostki biznesowe z naszego portfolio kolejowego: systemy klimatyzacyjne HVAC, elementy wyposażenia elektrycznego do pojazdów szynowych Power Electric i systemy hamulcowe, które produkują oraz serwisują urządzenia na rynek polski, a także Europy zachodniej i środkowo-wschodniej. W przyszłości planujemy poszerzenie działalności zakładu o kolejne specjalizacje. – powiedział w czasie ceremonii Jacek Biłas, Prezes Zarządu Knorr-Bremse w Polsce. 

Podczas uroczystości zaproszeni goście oprowadzeni zostali po zakładzie. Zaprezentowane zostały im trzy funkcjonujące już Business Unity: HVAC, który zajmuje się produkcją systemów klimatyzacji dla pojazdów szynowych wraz z dostępnym w przyszłości serwisem, Power Electric specjalizujący się produkcji elementów wyposażenia elektrycznego do pojazdów szynowych oraz Centrum Serwisowe układów hamulcowych pneumatycznych i hydraulicznych dla pojazdów szynowych. Serwisowane są w nim elementy pneumatycznych układów systemów hamulcowych z ciężkich pojazdów szynowych – sprężarki, jednostki sterujące oraz zawory rozrządcze i elementy układów hydraulicznych – zaciski oraz agregaty stosowane w tramwajach. W przyszłości planowana jest rozbudowa Centrum Serwisowego, które zajmuje obecnie powierzchnię 2 600 m2 a w planach ma stać się ono wiodącym i największym centrum serwisowym hydraulicznych układów hamulcowych dla pojazdów szynowych w Europie. 

Inwestycja w pracowników i ekologię

Obecne w zakładzie pracuje ponad 140 osób. W najbliższych latach liczba ta ma wzrosnąć do 400. Aktualnie firma prowadzi rekrutację na stanowiska produkcyjne i okołoprodukcyjne. Oferuje korzystne warunki zatrudnienia, atrakcyjne wynagrodzenie, system premiowy oraz bogatą bazę benefitów. Knorr-Bremse dba także o rozwój kompetencji zatrudnionych pracowników, których szkoli w zakładach na zachodzie Europy. 

Nowo wybudowany zakład w Rzeszowie posiada proekologiczny certyfikat BREEAM, świadczący o tym, że budynek dopasowany jest do standardów zielonego budownictwa. W celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla i stosowania odnawialnych źródeł energii, na terenie obiektu planowana jest instalacja fotowoltaiczna oraz montaż pomp ciepła. Inwestycja ta ma wynieść ok. 5 milionów euro i zostać zrealizowana w latach 2024-2025.


Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: KrzyśTreść komentarza: Ajaja, aż kilka pojazdów uszkodziła ?? Tragedia.. Ewidentnie to będzie jej najdroższe parkowanie w życiu hahahaData dodania komentarza: 17.10.2024, 10:37Źródło komentarza: Groźny karambol na Podpromiu w Rzeszowie. 46-latka zapłaci srogi mandat [ZDJĘCIA]Autor komentarza: CiekawyTreść komentarza: A kierująca była trzeźwa? Czy naćpana i nachlana do oporu? O tym już nie wspomniano. Patrząc na zdjęcia to był rajd na pełnym gazie odbijając się z prawej na lewo od ścian i samochodów...Data dodania komentarza: 17.10.2024, 10:15Źródło komentarza: Groźny karambol na Podpromiu w Rzeszowie. 46-latka zapłaci srogi mandat [ZDJĘCIA]Autor komentarza: WilczyskinTreść komentarza: Ja tam czekałem, ale myślałem że potrwa to chwilę dłużej 🙂Data dodania komentarza: 14.10.2024, 13:10Źródło komentarza: Znany youtuber Budda zatrzymany przez CBŚP! Szok w świecie influencerówAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: teraz orlen nie ma strat, to są straty po poprzednikach którzy wmówili opini społecznej że zarabiaja miliardy. Zarabiali tylko nie orlen a mocodawcyData dodania komentarza: 14.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Trwają kontrole i audyty w Orlenie. Skierowano 8 zawiadomień do prokuratury; w tle Daniel ObajtekAutor komentarza: KierowcaTreść komentarza: Oczywiście najlepiej zwalić winę na kierowców. Nawet jak ktoś skopał konfigurację sygnalizacji świetlnej. Tu chyba jest skrzyżowanie ulicy Warszawskiej z Myśliwską. Na filmie widać, że pojazdy od strony miasta dostają zieloną strzałkę do skrętu w lewo, a jednocześnie zaraz za skrzyżowaniem zapala się czerwona sygnalizacja na przejeździe kolejowym. Pierwszy pojazd się zatrzymuje. Gdyby zatrzymały się kolejne pojazdy zablokowałyby całkowicie połowę skrzyżowania na dłuższy czas (oczekiwanie na pociąg trwa chwilę). Oczywiście kolejne pojazdy nie powinny wjeżdżać na skrzyżowanie, jeżeli nie mogą kontynuować jazdy za nim. Ale w takich przypadkach to jest bez sensu. To jak robienie celowych pułapek na kierowców. Sprawa do pilnej poprawy działania sygnalizacji świetlnej a nie publikowania zdjęć i ganienia kierowców. Szczególnie przez PKP PLK które zapewne, przynajmniej częściowo, jest winne takiego a nie innego działania sygnalizacji świetlnej na tym układzie skrzyżowania i przejazdu kolejowego. Wstyd redakcja.Data dodania komentarza: 10.10.2024, 11:40Źródło komentarza: Niebezpieczny incydent na przejeździe kolejowym w Rzeszowie [FILM]Autor komentarza: DanutaTreść komentarza: dlaczego teraz Orlen ma takie duże straty , dopiero teraz dorwali się złodzieje.Data dodania komentarza: 8.10.2024, 18:30Źródło komentarza: Trwają kontrole i audyty w Orlenie. Skierowano 8 zawiadomień do prokuratury; w tle Daniel Obajtek
Reklama
Reklama
Reklama