Kobieta wystawiła na sprzedaż sukienkę za pośrednictwem jednej z internetowych platform sprzedażowych. Bardzo szybko skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. Kupujący poprosił sprzedającą o rezerwację sukienki, a pieniądze za sprzedaż miały dotrzeć do niej do godziny czasu.
Sprzedająca otrzymała wiadomość sms z linkiem do strony, na którą weszła i zalogowała się na stronę swojego banku. Niczego nie podejrzewając, na fałszywej stronie banku wpisała dane potrzebne do logowania, numer karty bankowej, datę ważności, numer CVV. Po chwili sprawdziła swój rachunek bankowy i okazało się, że zostały pobrane pieniądze w kwocie ponad 3 tys. zł.
PRZECZYTAJ TEŻ:
Policjanci przypominają, że sprzedając w Internecie, również można zostać oszukanym. Oszuści wysyłają linki, poprzez które to pokrzywdzeni mają potwierdzić dane do przelewu środków na konto. Są to linki do fałszywych stron bankowości internetowej. Logując się na tych stronach, pokrzywdzeni tracą dostęp do konta, przekazując jednocześnie przestępcom wszystkie swoje dane.
Jak ustrzec się przed oszustwem?
- Nie klikaj w linki w wiadomościach kierujące do płatności.
- Czytaj uważnie sms-y autoryzacyjne.
- Sprawdź, czy strona internetowa, na którą wchodzisz, jest bezpieczna.
- Jeśli masz wątpliwości, czy dana oferta jest prawdziwa, skontaktuj się z administratorem platformy sprzedażowej.
W przypadku, gdy padniesz ofiarą oszustwa, niezwłocznie skontaktuj się z bankiem i policją.
Napisz komentarz
Komentarze