Na razie na przebudowywanych w ramach RCK drogach będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy. Kierowcy będą mogli jechać ul. Grottgera od strony nowo wybudowanego ronda (skrzyżowanie z ul. Asnyka) w kierunku placu Kilińskiego. Przejazd będzie możliwy przez wszystkie przebudowane odcinki ulic z wyjątkiem północnej jezdni Grottgera na odcinku od Placu Kilińskiego do ronda.
PRZECZYTAJ TEŻ:
RCK to ważna inwestycja, której dwa elementy realizuje miasto Rzeszów. Pierwszy z nich to przede wszystkim przebudowa placu Dworcowego, gdzie powstał parking podziemny dla samochodów osobowych (w tym zasilanych LPG). Będzie w nim 110 miejsc postojowych w tym m.in. miejsca dla taksówek, miejsca krótkiego postoju Kiss&Ride oraz miejsca postoju długoterminowego. W przypadku tej części trwają prace wykończeniowe.
Druga część to przebudowa układu drogowego w rejonie dworca. Wykonano już przebudowę jezdni ulicy Grottgera i placu Kilińskiego na odcinku ok. 340 m, przebudowę jezdni ulicy Asnyka na odcinku ok. 60 m, jezdni ulicy Bardowskiego na odcinku ok. 170 m wraz z przebudową ulicy Batorego na odcinku ok. 50 m. Dodatkowo zostało wybudowane rondo na skrzyżowaniu ul. Asnyka i Grottgera wraz z budową ścieżki rowerowej. Przebudowane i wybudowane zostały chodniki i oświetlenie.
Zakończono prace przy przebudowie pętli autobusowej przy ul. Bardowskiego, która będzie pełnić funkcję niewielkiego dworca autobusowego komunikacji lokalnej. Obecnie trwa jeszcze budowa zatoki autobusowej na północnej jezdni ul. Grottgera (w obrębie dworca PKP).
Wprowadzenie ruchu w dwóch kierunkach na ul. Grottgera planowane jest na drugą połowę października. Całość miejskiej części RCK (za przebudowę dworca odpowiada PKP S.A.) będzie gotowa 28 listopada. Wartość inwestycji to prawie 74 mln zł. Większość tej kwoty to dofinansowanie, które miastu udało się zdobyć z Unii Europejskiej.
Napisz komentarz
Komentarze