Przetarg na wybór firmy, która opracuje Program Funkcjonalno-Użytkowy tego zadania został już ogłoszony. Otwarcie ofert jest zaplanowane na 17 lipca. Latem tego roku wykonawca ma zostać wybrany. Na przygotowanie dokumentu będzie miał osiem miesięcy od daty podpisania umowy. Jako że przyszła droga będzie przebiegać zarówno po terenie Rzeszowa jak też i poza jego granicami Program zostanie sfinansowany z pieniędzy z budżetu miasta i z budżetu województwa podkarpackiego.
PRZECZYTAJ TEŻ:
Przyszłe połączenie drogowe ulic Warszawskiej i Krakowskiej ma mieć ok. 6,5 km długości i po dwa pasy w każdym z kierunków. Jego częścią ma być wiadukt drogowy nad ulicą Warszawską oraz linią kolejową nr 71 Ocice – Rzeszów i linią kolejową nr 91 Kraków – Medyka. Długość przyszłej drogi na terenie Rzeszowa to ok. 5,4 km a na terenie gminy Świlcza 1,1 km. Częścią przyszłej inwestycji będzie budowa chodników, ścieżek rowerowych, skrzyżowań, zatok autobusowych, oświetlenia, odwodnienia.
Początkowym elementem drogi będzie wiadukt nad ul. Warszawską. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i następnie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej.
- Ta inwestycja jest kluczowa z kilku względów — po pierwsze oddala ona budowę obwodnicy od ul. Kolbego, a może całkowicie ją zablokuje, a przypominam, że droga przy ul. Kolbego jest kością niezgody na linii mieszkańcy — Ratusz. Po drugie obwodnica uzbraja i komunikuje cała strefę Dworzysko od ul. Warszawskiej i Krakowskiej a co więcej, przybliża realizację dokończenia przedłużenia ul. Okulickiego do ul. Warszawskiej — powiedział portalowi Halo Rzeszów, Mateusz Maciejczyk, radny z osiedla Baranówka.
Napisz komentarz
Komentarze