Ta inwestycja była przez mieszkańców oczekiwana od długiego czasu. Wisłostrada będzie drogą łączącą aleję Rejtana z ulicą gen. Maczka. Ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19, a także odciąży ruch samochodowy na rondzie Pobitno i w centrum miasta - alei Piłsudskiego. Zdołaliśmy pozyskać dofinansowanie dla tej znaczącej inwestycji i dzisiaj jesteśmy w historycznym momencie. Droga zostanie zrealizowana - otrzymaliśmy aż 13 ofert od firm i konsorcjów zainteresowanych budową Wisłokostrady. Co najważniejsze - część ofert mieści się w kwocie, którą mamy zabezpieczoną na ten cel - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
W ramach tego projektu zostaną wybudowane drogi o łącznej długości ponad 2 kilometry. Dodatkowo powstaną dwustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3 286 metrów. Inwestycja obejmuje także budowę dużych obiektów inżynieryjnych, takich jak dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, a także budowę nowego, szerszego mostu Załęskiego i mostu na rzece Młynówka, oraz budowę ronda na ulicy Ciepłowniczej.
W piątek w Urzędzie Miasta Rzeszowa otworzono oferty firm i konsorcjów, które chcą podjąć to zadanie. Najniższą ofertę, wynoszącą 169 246 417,48 złotych, złożyło konsorcjum firm ANTEX II Sp. z o.o. z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty Sp. z o.o. Stanisławów Pierwszy (partner). Oferta spółki Budimex wynosi prawie 172 miliony złotych, a INTOP Warszawa - niespełna 182,5 miliona złotych. Najwyższą ofertę, wynoszącą nieco ponad 230 milionów złotych, złożyła spółka z Będzina.
Miasto ma zabezpieczone nieco ponad 200 milionów złotych na budowę Wisłokostrady. Większość ze złożonych ofert mieści się w tej kwocie. Wszystkie propozycje będą teraz dokładnie przeanalizowane. Zwycięzca przetargu zostanie ogłoszony w lecie tego roku. Na realizację tego przedsięwzięcia będzie miał 32 miesiące od daty podpisania umowy.
Projekt zostanie sfinansowany za pomocą funduszy z budżetu miasta Rzeszowa oraz środków pozyskanych przez miasto z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych - 65 milionów złotych i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 30 milionów złotych.
To jest ogromne przedsięwzięcie, które przyniesie znaczące korzyści dla miasta Rzeszowa i jego mieszkańców. Z niecierpliwością oczekujemy na dalszy rozwój sytuacji i ostateczne wyłonienie wykonawcy tego ambitnego projektu.
Budowa Wisłokostrady obejmie:
- Budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
- budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m,
- budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m,
- rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m,
- budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m
- budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok 75 m,
- budowę sześciu zatok autobusowych,
- budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
- budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m ,
- budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m,
- budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m,,jezdnia prawa o długości ok 271 m,
- budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe – 102 szt., oprawy oświetl. LED – 122 sztuk,
- rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,
- zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego – ściana oporowa długości 72 mb, wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m,
- umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m,
- Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.
Napisz komentarz
Komentarze