Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama dotacje dla firm

Gmina Trzebownisko inwestuje w tradycyjne i nowe media

Podziel się
Oceń

Gmina Trzebownisko rozwija swoje kanały komunikacyjne, łącząc tradycyjne media z nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Na początku marca ukazał się pierwszy, po przerwie, numer „Dobrego Adresu – Gazety Mieszkańców Gminy Trzebownisko”, a jednocześnie rozszerzana jest funkcjonalność gminnej aplikacji mobilnej „Moje Trzebownisko”.

Jak podkreślają władze gminy, dostęp do rzetelnych informacji to fundament dobrze funkcjonującej wspólnoty.

Powrót gminnej gazety

Po roku przerwy, gmina wznowiła wydawanie lokalnej gazety, tym razem pod nową nazwą – „Dobry Adres”. Tradycyjna, papierowa forma pozostaje bezpłatna i jest dostępna podczas zebrań wiejskich oraz w wybranych miejscach publicznych, takich jak Urząd Gminy, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej czy lokalne apteki i sklepy.

fot. Gmina Trzebownisko

– Gazeta to nie tylko zbiór najważniejszych wydarzeń, ale także kronika minionych miesięcy, wzbogacona licznymi fotografiami i relacjami – podkreślają urzędnicy. – Chcemy, aby „Dobry Adres” był tworzony przez i dla mieszkańców, dlatego zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy.

Nowa gazeta ma ukazywać się regularnie, a docelowo stać się miesięcznikiem. Samorząd gminy liczy, że dzięki aktywnemu zaangażowaniu mieszkańców uda się stworzyć rzetelne i ciekawe źródło lokalnych informacji.

Technologia w służbie mieszkańcom

Wraz z rozwojem prasy papierowej, Trzebownisko inwestuje w nowoczesne media cyfrowe. Rozwijana w tym momencie aplikacja „Moje Trzebownisko” otrzymała właśnie drugi moduł – „Powiadomienia”, który umożliwia mieszkańcom szybki dostęp do informacji o:

  • alertach pogodowych,
  • przerwach w dostawie wody,
  • wydarzeniach kulturalnych i sportowych,
  • zebraniach wiejskich oraz sesjach rady gminy.

 – Wprowadziliśmy opcję personalizacji powiadomień, dzięki której mieszkańcy mogą określić, jakie informacje ich interesują oraz w jaki sposób chcą je otrzymywać – czy przez aplikację, SMS, czy e-mail – wyjaśniają urzędnicy.

Interfejs aplikacji. fot. Gmina Trzebownisko

Komunikacja z mieszkańcami priorytetem

Nowe rozwiązania to odpowiedź na potrzeby mieszkańców, którzy coraz częściej oczekują szybkiego i łatwego dostępu do informacji. Rozwijana aplikacja ma być uzupełnieniem strony internetowej, mediów społecznościowych i tradycyjnych form komunikacji, takich jak tablice ogłoszeniowe i gazeta papierowa.

 – Widać wyraźnie, że mieszkańcy chcą mieć dostęp do informacji w różnej formie – jedni preferują tradycyjną gazetę, inni oczekują szybkich powiadomień w telefonie. Naszym zadaniem jest im to umożliwić – podsumowują przedstawiciele gminy.

Gmina Trzebownisko nie zwalnia tempa – kolejne moduły aplikacji, dotyczące m.in. odbioru odpadów, mają pojawić się już w najbliższych miesiącach. Tym samym samorząd stawia na kompleksową strategię informacyjną, która ma ułatwić życie mieszkańcom i poprawić przepływ informacji w gminie.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje dla MŚP
Reklama