Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama

Promost Consulting zaprojektuje obwodnice Kolbuszowej i Nowej Dęby

Podziel się
Oceń

Rzeszowska firma Promost Consulting zwyciężyła w przetargu na prace przygotowawcze dla dwóch strategicznych odcinków drogi krajowej nr 9 w województwie podkarpackim. Nowa trasa połączy obwodnicę Nowej Dęby przez obwodnicę Kolbuszowej z węzłem Rzeszów Zachód na autostradzie A4, znacząco usprawniając komunikację na osi północ-południe.
Promost Consulting zaprojektuje obwodnice Kolbuszowej i Nowej Dęby

Źródło: GDDiKA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła przetarg na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) na trzy części:

  • Dla odcinka od obwodnicy Nowej Dęby do obwodnicy Kolbuszowej (około 11 km) wybrano ofertę Promost Consulting o wartości 3 682 398,60 zł
  • Dla odcinka od obwodnicy Kolbuszowej do węzła Rzeszów Zachód na A4 (około 14 km) również zwyciężyła firma Promost Consulting z ofertą opiewającą na 4 474 125,00 zł
  • Dla odcinka od drogi ekspresowej S74 do obwodnicy Nowej Dęby (około 19 km) procedura wyboru najkorzystniejszej oferty wciąż trwa

Przy ocenie ofert brano pod uwagę nie tylko cenę (60%), ale również kryteria jakościowe, w tym doświadczenie głównego projektanta drogowego (20%), zespołu geologicznego (10%) oraz zespołu środowiskowego (10%).

Zakres prac i kolejne etapy

Wykonawca przeprowadzi kompleksowe analizy ruchowe, środowiskowe, techniczne i ekonomiczne, które pozwolą ustalić optymalny przebieg nowych odcinków DK9. Określone zostaną również wstępne rozwiązania projektowe, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami, obsługa terenów przyległych oraz niezbędne urządzenia ochrony środowiska.

Przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU) umożliwi przejście do kolejnego etapu - prac nad Koncepcją programową, która określi szczegółowy zakres robót budowlanych.

Uzupełnieniem inwestycji będą przygotowywane do realizacji obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej, dla których trwa obecnie proces uzyskiwania decyzji środowiskowych. Łącznie z obwodnicami, cały nowy odcinek DK9 będzie miał około 60 km długości.

Znaczenie inwestycji dla regionu

Droga krajowa nr 9 stanowi kluczowy element infrastruktury transportowej na kierunku północ-południe. Jej obecny przebieg przez obszary zabudowane, liczne skrzyżowania z drogami niższych klas oraz bezpośrednie zjazdy znacząco ograniczają płynność ruchu, szczególnie tranzytowego.

Budowa nowego przebiegu DK9 przyniesie mieszkańcom i kierowcom wymierne korzyści:

  • Odsunięcie ruchu tranzytowego od obszarów zabudowanych
  • Usprawnienie transportu z drogi S7 w kierunku Rzeszowa i dalej do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku
  • Poprawa płynności ruchu na trasie Rzeszów-Radom-Warszawa
  • Skrócenie czasu przejazdu i eliminacja "wąskich gardeł"
  • Znacząca poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu

Po braku odwołań od dokonanego wyboru i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą i rozpoczęcie prac projektowych.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje unijne dla firm MŚP
Reklama