Wisłokostrada to jedna z największych inwestycji drogowych w historii Rzeszowa. Kosztem niemal 170 milionów złotych powstaje nowa droga, która połączy południe miasta z północą i zapewni dogodny dojazd do drogi ekspresowej S19. Prace budowlane toczą się w wielu miejscach jednocześnie, a tempo prac jest imponujące.
Nowe mosty i estakady
Flagowymi obiektami Wisłokostrady są dwa nowe mosty: Załęski i nad rzeką Młynówką. Most Załęski, o długości 81 metrów, składa się z dwóch niezależnych konstrukcji z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz ścieżkami rowerowymi. Z kolei most nad Młynówką to imponująca konstrukcja o łącznej długości 644 metrów, również z dwoma jezdniami i ścieżkami rowerowymi.
Równie imponująca jest budowana estakada, która nad torami kolejowymi połączy ulice Witolda Pileckiego i Ciepłowniczą. Obiekt składa się z dwóch niezależnych konstrukcji o długości 373,69 m (nitka lewa) i 270,74 m (nitka prawa) i będzie miał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz ścieżki rowerowe.
Oprócz mostów i estakady, w ramach Wisłokostrady wybudowany zostanie również mur oporowy w rejonie ulicy Konfederatów Barskich. Trwają również prace związane ze wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ulicy Dworaka oraz budową infrastruktury podziemnej.
Inwestycja na miarę XXI wieku
Wisłokostrada to nie tylko nowa droga, ale również nowoczesna arteria komunikacyjna, która usprawni ruch w Rzeszowie i odciąży centrum miasta. Inwestycja obejmuje budowę ścieżek rowerowych, chodników, zieleńców oraz nowoczesnego oświetlenia.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o. Inwestycja ma być gotowa wiosną 2026 roku.
Napisz komentarz
Komentarze