W ubiegłym roku dzięki dotacjom udało się zutylizować w Rzeszowie 114,408 ton azbestu, dwa lata temu - 92,188 ton, a trzy lata temu - 158,161 ton. Zainteresowanie tą formą pomocy w ciągu ostatnich trzech lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Średnio w tym okresie składano po ok. 60 wniosków rocznie.
Dofinansowaniem objęte są koszty związane z demontażem wyrobów zawierających azbest, przygotowaniem do transportu, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów na składowisku. Dotacja wynosi: 100 proc. poniesionych wydatków na demontaż, załadunek, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest, lecz nie więcej niż 800 zł brutto za 1 tonę, lub 100 proc. poniesionych wydatków na załadunek, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest (składowanych na posesji), lecz nie więcej niż 400 zł brutto za 1 tonę.
Dofinansowanie może być udzielone: osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym, osobom prawnym, przedsiębiorcom, a także jednostkom sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi. Termin jego wykorzystania upływa przed 31 grudnia tego roku.
Formularz wniosku o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest jest dostępny w Wydziale Klimatu i Środowiska oraz w punktach informacyjnych Urzędu Miasta Rzeszowa. Ponadto formularze wniosków również można pobrać:
Wnioski należy składać w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 7, pok. nr 4 w pon., wt., czw., pt. w godz. 7.30-15.30, w środy w godz. 7.30-17.00.
Wszelkie informacje związane z naborem można uzyskać pod nr tel. 17/875-41-83 oraz 17/875-41-86.
Napisz komentarz
Komentarze