Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

Plan na "Nowe Media Publiczne" Polski 2050 Szymona Hołowni

Podziel się
Oceń

Publiczne i otwarte konkursy na szefów mediów publicznych, likwidacja Rady Mediów Narodowych, zastąpienie abonamentu radiowo-telewizyjnego funduszem mediów publicznych oraz stworzenie 16 silnych, niezależnych od Warszawy multimedialnych spółek regionalnych. To niektóre z rozwiązań dokumentu “Nowe media publiczne” Polski 2050 Szymona Hołowni.
  • Źródło: Biuro prasowe Polska 2050 Podkarpackie

Informacja prasowa po konferencji polityków  partii Polska 2050 Szymona Hołowni.

Plan na “Nowe media publiczne” Polski 2050 Szymona Hołowni

„Chcemy oddać media obywatelom, a zabrać politykom. Mówiąc o mediach publicznych myślimy nie tylko o telewizji publicznej, o Polskim Radiu, ale również o mediach, które są prowadzone i finansowane ze spółki Skarbu Państwa, takiej jak Orlen” – Bartosz Romowicz, przewodniczący partii Polska 2050 Szymona Hołowni regionu podkarpackiego, kandydat na kandydata w wyborach do Sejmu, burmistrz Ustrzyk Dolnych.

„Mówiąc o mediach publicznych, podkreślam słowo publicznych. To znaczy takich, które są dla wszystkich obywateli, które służą rzetelnej informacji, które pozwalają obywatelowi czuć się dobrze w kraju, bo wie, że jest uczciwie informowany o tym co się dzieje, co zdarzyło się w życiu politycznym, czy w życiu społecznym. Takie media powinny też pełnić rolę edukacyjno-szkoleniową.” – Elżbieta Burkiewicz, kandydatka na kandydatkę w wyborach do Sejmu, przedsiębiorczyni.

„W dobie internetu, platform streamingowych, podcastów, zmultiplikowanych źródeł informacji mamy ponad sześćdziesięcioletnie struktury mediów: radio i telewizję publiczną. Powoduje to, że mamy do czynienia z poważnym wykluczeniem informacyjnym, jeśli chodzi o media publiczne. Największą grupą wykluczonych są młodzi ludzie, głównie pokolenie Z (ludzie urodzeni w latach 1995 do 2012).” – dodał Krzysztof Stańko, pełnomocnik prezydenta Miasta Rzeszowa do spraw innowacji i rozwoju, kandydat na kandydata w wyborach do Sejmu.

Chcemy, aby nowe media publiczne były: PRZYJAZNE DLA OBYWATELI, NOWOCZESNE, PROFESJONALNE i ODPOLITYCZNIONE. Oto jak należy je naprawić:

Zlikwidujemy abonament radiowo-telewizyjny. W zamian za to zapewnimy finansowanie mediów publicznych ze specjalnego funduszu tworzonego z odpisów podatkowych gigantów cyfrowych. 

Zlikwidujemy Radę Mediów Narodowych i wprowadzimy pluralistyczną reprezentację w KRRiT, każdy klub parlamentarny będzie miał tam jednego przedstawiciela. 

Wzmocnimy media lokalne. Stworzymy 16 silnych, niezależnych od Warszawy multimedialnych spółek regionalnych, prowadzących portale regionalne oraz regionalne programy radiowe i telewizyjne 

Wprowadzimy publiczne i otwarte konkursy na szefów mediów publicznych organizowane przez KRRiT wraz z radami nadzorczymi spółek.

 

Zapis wideo briefingu prasowego

Fotograf - Adam Bardziński
 

Powiązane galerie zdjęć:


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama