Z Rzeszowa do Jasionki pojedziemy szybciej i łatwiej
Inwestycja jest w pełni przygotowana do realizacji. PZDW posiada kompletny, wielobranżowy projekt budowlany oraz wszelkie wymagane dokumenty formalne, w tym ZRID, czyli decyzję wojewody podkarpackiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zaopatrzoną rygorem natychmiastowej wykonalności.
Równolegle do postępowania przetargowego trwają procedury związane z ustaleniem odszkodowań za nieruchomości, które zostały przejęte pod nowy pas drogowy.
Zgodnie z zapisami zawartymi w przetargu zakończenie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2023 roku. Wartość zadania szacowana jest na ponad 140 mln złotych. Obejmuje oprócz robót budowlanych również koszty odszkodowań za nieruchomości i nadzór inwestorski.
- Bardzo zależy nam na realizacji tej inwestycji. W ten sposób uzyskamy nowe, szybkie połączenie Rzeszowa z lotniskiem w Jasione i drogą S19 prowadzące przez ulicę Lubelską - mówi marszałek Władysław Ortyl.
Pieniądze na inwestycję zostały zapisane w budżecie województwa w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Jednak samorząd województwa będzie się starał o dofinansowanie zadania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
- Nabór wniosków już ruszył, jesteśmy prawie gotowi. W przyszłym tygodniu chcemy złożyć wniosek, aby uzyskać wsparcie finansowe dla tej inwestycji z unijnego programu dedykowanego dla Polski Wschodniej - tłumaczy Piotr Miąso, dyrektor PZDW.
Informacje szczegółowe dotyczące inwestycji:
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje między innymi:
- budowę drugiej jezdni drogi wojewódzkiej DW 878,
- przebudowę skrzyżowań, w tym budowę rond na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi
- budowę dodatkowych jezdni obsługujących przyległe nieruchomości,
- budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych,
- przebudowę i budowę zatok autobusowych,
- budowę miejsc do zawracania
- przebudowę systemu odwodnienia drogi,
- przebudowę i budowę zjazdów,
- budowę i przebudowę sieci oświetlenia drogowego,
- rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich: mostu na rzece Mrowla (Czarna) i wiaduktu nad drogą lokalną w Trzebownisku,
- budowę i przebudowę przepustów w tym dostosowanych do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt,
- budowę konstrukcji oporowych,
- budowę elementów ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych,
- nasadzenia drzew i krzewów,
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących odcinków infrastruktury technicznej,
- budowę barier drogowych i balustrad,
- wykonanie kompletnego oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
Cele projektu to m.in.:
- usprawnienie warunków komunikacyjnych terenów okołomiejskich i miejskich Rzeszowa (obszary północne i północno wschodnie), w tym zwiększenie przepustowości, poprawienie komfortu jazdy, skrócenie czasu przejazdu,
- stymulacja rozwoju społeczno-gospodarczego na obszarze oddziaływania inwestycji - umożliwienie dynamicznego rozwoju w tym również stref ekonomicznych,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu, w szczególności użytkowników niechronionych (pieszych, rowerzystów)
- poprawa komfortu życia i bezpieczeństwa mieszkańców zamieszkałych w bezpośrednim sąsiedztwie drogi,
- dostosowanie parametrów drogi do obowiązujących wymogów technicznych
Napisz komentarz
Komentarze