Do ratusza wpłynęła zaledwie jedna oferta, ale niestety jej wysokość znacznie przekraczała zakładane przez miasto koszty. Oferta firmy "Yunex" Sp. z o.o. z Warszawy opiewała na 482 160,00 zł, podczas gdy władze miasta chciały przeznaczyć na tę inwestycję równo 250 000,00 zł.
Zatem w poniedziałek 27 września br., Rzeszów był zmuszony unieważnić przetarg na tę inwestycję, ponieważ nie zamierzano dokładać ponad 200 tys. zł na zakup tych urządzeń.
Taki totem mierzy prędkość rowerzysty i przesyła ją do sterownika sygnalizacji świetlnej. Sterownik analizuje te informacje i ustala, czy możliwy jest przejazd przez skrzyżowanie bez zatrzymania. Następnie sterownik zwrotnie przesyła tę informację do totemu z instrukcją dla rowerzysty.
Komunikat jest wyświetlany w formie jednego z czterech znaków:
- Możesz zwolnić - Na przejeździe rowerowym jest aktualnie nadawany sygnał czerwony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli zwolni, przejedzie płynnie na zielonym;
- Utrzymaj tempo - Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta przejedzie płynnie przez skrzyżowanie;
- Możesz przyspieszyć - Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli przyspieszy, przejedzie płynnie na zielonym;
- Nie przejedziesz - Niezależnie od prędkości jazdy, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu.
Napisz komentarz
Komentarze