Kolej w Rzeszowie dostępna dla wszystkich
Nowe perony na stacji są wyższe, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. Dla zapewnienia komfortu w podróżach zostały zamontowane stu i dwustumetrowe wiaty. Łączna powierzchnia peronowych zadaszeń to ponad 5400 m2. Również dla dobrej orientacji na stacji umieszczono ponad 100 tablic informacyjnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będzie system ścieżek naprowadzających oraz opis alfabetem Braille'a. Dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, jesienią zostaną uruchomione 4 windy oraz 4 pary schodów ruchomych, które zwiększą dostępność do pociągów. Oddanie urządzeń do użytku poprzedzą testy.W połowie sierpnia z efektów inwestycji PLK skorzystają mieszkańcy. Udostępnione będą na całej długości nowe 140 m przejścia pod torami. Nowy obiekt to bezpieczniejszy dostęp do peronów i łatwiejsza komunikacja między dzielnicami w rejonie torów.
Sprawniej pociągiem przez wiadukt przy ul. Batorego
Efektem prac PLK w Rzeszowie jest także nowy wiadukt przy ul. Batorego. Na koniec sierpnia możliwy będzie sprawny i bezpieczny przejazd pociągów po wszystkich torach, ułożonych na obiekcie.Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.
Napisz komentarz
Komentarze