Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

Stacja Rzeszów Główny otworzy trzeci peron i podziemne przejścia

Podziel się
Oceń

W sierpniu na stacji Rzeszów Główny podróżni będą mogli skorzystać z nowo otwartego trzeciego peronu. Mieszkańcy zyskają nowe przejście pod torami, które będzie łączyć perony oraz dwie części miasta. Całość inwestycji będzie kosztować 205 mln zł.
  • Źródło: informacje prasowe
Już od sierpnia trzy nowe perony będą zapewniać pasażerom wygodny dostęp do pociągów. Wykonawca jest w trakcie kończenia prac na ostatnim peronie nr 3 oraz podziemnego przejścia stacji Rzeszów Główny. Rozpoczynają się także odbiory urządzeń. Po zakończeniu niezbędnych testów zostaną uruchomione również windy oraz schody ruchome.

Kolej w Rzeszowie dostępna dla wszystkich

Nowe perony na stacji są wyższe, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. Dla zapewnienia komfortu w podróżach zostały zamontowane stu i dwustumetrowe wiaty. Łączna powierzchnia peronowych zadaszeń to ponad 5400 m2. Również dla dobrej orientacji na stacji umieszczono ponad 100 tablic informacyjnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będzie system ścieżek naprowadzających oraz opis alfabetem Braille'a. Dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, jesienią zostaną uruchomione 4 windy oraz 4 pary schodów ruchomych, które zwiększą dostępność do pociągów. Oddanie urządzeń do użytku poprzedzą testy.

W połowie sierpnia z efektów inwestycji PLK skorzystają mieszkańcy. Udostępnione będą na całej długości nowe 140 m przejścia pod torami. Nowy obiekt to bezpieczniejszy dostęp do peronów i łatwiejsza komunikacja między dzielnicami w rejonie torów.

Sprawniej pociągiem przez wiadukt przy ul. Batorego

Efektem prac PLK w Rzeszowie jest także nowy wiadukt przy ul. Batorego. Na koniec sierpnia możliwy będzie sprawny i bezpieczny przejazd pociągów po wszystkich torach, ułożonych na obiekcie.

Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.


Powiązane galerie zdjęć:


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama