Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama dotacje rpo
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

Rzeszów Główny – schodami wjedziemy na perony

Podziel się
Oceń

Dziś 4 pary schodów ruchomych dołączyły do 4 wind, z których już korzystali podróżni na stacji Rzeszów Główny. Komfort obsługi ułatwiły wcześniej nowe perony oraz przejście podziemne. Jednak nie wszyscy są zadowoleni.
  • Źródło: Informacja prasowa
Nowoczesna stacja Rzeszów Główny oraz dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, to efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowanej w ramach POIiŚ. Łączny koszt przedsięwzięcia wynosi 205 mln zł.

- Na stacji Rzeszów Główny 4 windy i 4 pary schodów ruchomych zapewniają podróżnym wygodny dostęp z przejścia podziemnego na perony. Z ułatwień można korzystać przy wejściu na peron nr 1 od strony Placu Dworcowego, przy peronach nr 2 i 3 oraz przy wyjściu z tunelu od strony ul. Kochanowskiego - mówi Dorota Salacha, rzecznik PKP PLK.

Jednak nie wszyscy są zadowoleni. W nowym przejściu podziemnym nie uwzględniono szyn zjazdowych dla rowerzystów. Kierowcy jednośladów teoretycznie mogliby skorzystać z wind, ponieważ są one wystarczająco pojemne. Wolą jednak skorzystać ze schodów. Wobec braku szyny zjazdowej muszą je znosić i wynosić po schodach.
 Rzeszów Główny – schodami wjedziemy na perony
Przejście podziemne od ul. Kochanowskiego


Kolej w stolicy Podkarpacia bardziej dostępna

PLK zwiększyły komfort i dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych. Pasażerowie łatwiej dostają się do pociągów na stacji Rzeszów Główny z trzech nowych wyższych peronów, wyposażonych w windy i schody ruchome. Są duże wiaty, ławki i jasne oświetlenie.

- Dobrą orientację na stacji zapewnia ponad 100 tablic informacyjnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących przygotowano system ścieżek naprowadzających. Dostęp do peronów ułatwia bezpieczne,140 m przejście podziemne. Obiekt połączył dwie części miasta. Dostępność do kolei w stolicy Podkarpacia zwiększył dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, wyposażony w windę i pochylnię - podkresla Dorota Salacha.

Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)". Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.


Napisz komentarz

Komentarze

Krzysztof ze Stalowej Woli 04.12.2020 10:58
Rynienka by była sensownym ułatwieniem, ale dla rowerzysty schody ruchome to też wygodne rozwiązanie.

Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama