Przebudowa i rozbudowa obydwu dróg – DW 878 na odcinku Tyczyn – Dylągówka oraz DW 877 między Dylągówką a Szklarami – mają znacząco poprawić komfort i bezpieczeństwo kierowców. Ogólna wartość projektu wynosi ok. 550 mln zł, co, jak już wspomniano na wstępie, czyni projekt jednym z najbardziej ambitnych przedsięwzięć infrastrukturalnych w województwie podkarpackim.
Większa przepustowość
Projekt obejmie kompleksową modernizację i rozbudowę istniejących tras. Droga wojewódzka nr 878 (Tyczyn – Dylągówka) zostanie przebudowana na długości 13,78 km, od miejscowości Kielnarowa do Dylągówki.
Powstaną nowe skrzyżowania, chodniki i ścieżki rowerowe, a nawierzchnia zostanie wzmocniona i dostosowana do większego ruchu.

Podobne zmiany czekają DW 877 na odcinku Dylągówka – Szklary. Droga zyska nową, jednojezdniową nawierzchnię oraz usprawnienia zwiększające bezpieczeństwo użytkowników. Istotnym elementem projektu ma być, planowo, także poprawa systemu odwadniania dróg, co, jak podkreślają urzędnicy, ma kluczowe znaczenie w przypadku obszarów narażonych na intensywne opady.
-Lepszy komfort jazdy, większe bezpieczeństwo i nowoczesna infrastruktura to cele, które przyświecają temu przedsięwzięciu – podkreślają przedstawiciele Powiatu Rzeszowskiego ze starostą Krzysztofem Jaroszem na czele.
Pierwszy przejazd w 2027 r.?
Prace budowlane mają rozpocząć się w kwietniu 2025 r. i potrwają do października 2027 r. Inwestycję zrealizuje Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, a jej finansowanie będzie pochodzić ze środków europejskich oraz krajowych.
Budżet przebudowy DW 878 wynosi 200 mln zł, z czego 170 mln zł pochodzi z dofinansowania. Rozbudowa DW 877 pochłonie natomiast ok. 203,56 mln zł, a jej dofinansowanie wyniesie ponad 173 mln zł.
W prowadzonych w tym tygodniu rozmowach nt. realizacji projektu uczestniczyli: starosta rzeszowski Krzysztof Jarosz, członkowie Zarządu Powiatu Rzeszowskiego - Jurek Faraś i Artur Szczutek, wicemarszałkowie Województwa Podkarpackiego Piotr Pilch i Karol Ożóg oraz dyrektor PZDW Piotr Miąso.
Co należy zaznaczyć, decyzje dotyczące realizacji inwestycji były poprzedzone wieloma analizami ruchu drogowego i konsultacjami z lokalnymi samorządami, co pozwoliło na wypracowanie optymalnych rozwiązań dla mieszkańców regionu.
Napisz komentarz
Komentarze