Jak wynika z informacji na stronie sklep.pgg.pl, obniżka na groszki obowiązuje od 5 listopada do 20 grudnia br. i dotyczy wybranych, oznaczonych produktów w ilości od 1 tony; np. groszki Pieklorz, Karlik czy Retopal 5-25 mm luzem można kupić za 950 zł za tonę, zamiast za 1300 zł, jak dotąd.
Z kolei sortymenty grube mogą być do 17 listopada br., przy zakupach powyżej 3 ton, tańsze o 200 zł za tonę, np. orzech z kopalni Jankowice luzem można kupić za 1050 zł za tonę (zamiast 1250 zł), a kostkę luzem z kopalni Piast czy Ziemowit za 1150 zł za tonę (zamiast 1350 zł).
Szczegółowe warunki i zasady są dostępne w regulaminie promocji: Gorące okazje i Trendy w groszki. W obu przypadkach należy przy zakupie podać opublikowane kody promocyjne.
PGG przypomina, że trzeci i czwarty kwartał roku to zazwyczaj czas największych zakupów w sklepie internetowym spółki. W 2023 r. 45 proc. zakupów zrealizowano od lipca do września, a ponad 30 proc. w ostatnich trzech miesiącach roku (jednak wtedy już nie każdy sortyment był dostępny).
PGG zapewnia, że węgiel w jej sklepie internetowym sprzedawany w sortymentach średnich i grubych pochodzi z jej kopalń: np. groszek Pieklorz z kopalni Chwałowice, groszek Karolinka z kopalni Piast-Ziemowit, orzech z kopalń Jankowice i Mysłowice-Wesoła, a kostka z kopalń Piast i Staszic-Wujek.
Węgiel można kupić luzem i w opakowaniu (worki 20 kg na palecie, big bagi), a sprzedaż jest realizowana od 1 worka o wadze 20 kg. Każdy produkt w e-sklepie PGG jest dokładnie opisany pod kątem specyfikacji (np. wartość opałowa, uziarnienie, zawartość wilgoci, siarki, popiołu, spiekalność), dostępnych opakowań, form dostawy, płatności (w tym na raty) oraz akcyzy (np. informacje nt. faktury i samego podatku).
Sklep internetowy PGG umożliwia dostawę węgla kurierem pod wskazany adres, odbiór osobisty towaru na składzie kopalni na Śląsku lub w składach sieci partnerskiej Kwalifikowanych Dostawców Węgla na terenie całej Polski (obecnie 218 składów).
W sklepie PGG można trafić na: wiosenne rabaty oraz promocje okazjonalne typu: Black weeks czy Świąteczne okazje. Stali „aktywni klienci” mają możliwość zakupu towaru z rabatem 250 zł za każdą tonę, również na wiosnę, gdy węgiel jest najtańszy w roku.
Jak wynika z najnowszych danych Agencji Rozwoju Przemysłu o produkcji i sprzedaży z polskich kopalń węgla kamiennego, we wrześniu br. produkcja węgla (ogółem, we wszystkich kopalniach) wyniosła 3,454 mln ton, a sprzedaż niespełna 3,446 mln ton.
Oznacza to, że we wrześniu produkcja minimalnie wzrosła, wobec sierpnia, o niecałe 24 tys. ton, a sprzedaż spadła o 72 tys. ton. W poprzednich latach we wrześniu najczęściej było widać przedsezonowy wzrost wydobycia, a przede wszystkim sprzedaży. Przed rokiem, we wrześniu 2023 r., wyprodukowano 4,188 mln ton węgla, a sprzedano 4,187 mln ton, podczas gdy w sierpniu 2023 r. te wartości wynosiły odpowiednio 3,847 mln ton i 3,557 mln ton.
(PAP)
Napisz komentarz
Komentarze