Roboty na linii Stróże – Jasło, które potrwają od 23 września do 8 listopada, obejmują modernizację toru, remont ośmiu przepustów oraz dwóch mostów stalowych w miejscowościach Siedliska Sławęcińskie i Przysieki. Specjalistyczna maszyna PUN wymieni stare szyny na nowe, co poprawi stan techniczny odcinka, zwiększy przepustowość trasy i zapewni bezpieczniejszy ruch pociągów.
To kolejny etap modernizacji linii nr 108, który wpisuje się w szerszy plan poprawy infrastruktury kolejowej w regionie. W poprzednich latach za blisko 2,9 mln zł netto zrealizowano remonty dziesięciu obiektów inżynieryjnych, w tym czterech mostów i wiaduktów oraz przepustu i ściany oporowej, co znacząco wpłynęło na bezpieczeństwo i funkcjonalność trasy, szczególnie w przygranicznym odcinku prowadzącym do Ukrainy.
Zmiany w organizacji ruchu
W związku z prowadzonymi pracami, podróżni muszą liczyć się ze zmianami w organizacji ruchu kolejowego. Do 8 listopada zastępcza komunikacja autobusowa obowiązuje na odcinku Biecz – Jasło dla dwóch par pociągów Kolei Małopolskich relacji Nowy Sącz – Jasło oraz Kraków – Jasło. Również za jeden pociąg Polregio na trasie Rzeszów – Gorlice wprowadzono autobusy na odcinku Jasło – Gorlice.
Pociągi PKP Intercity, takie jak Wetlina i Bieszczady, kursują zmienioną trasą przez Tarnów i Rzeszów Zachodni do Jasła. Zapewniono również zastępczą komunikację na odcinku Tarnów – Jasło.
Modernizacja linii w dłuższej perspektywie
Prace na linii 108 mają strategiczne znaczenie dla regionu. Modernizacja infrastruktury umożliwia nie tylko bezpieczne i sprawne przejazdy, ale także zapewnia połączenie z przejściem granicznym z Ukrainą. W 2022 roku PKP PLK przywróciły ruch na odcinku Uherce – Ustrzyki Dolne – Krościenko, który przez 12 lat nie był eksploatowany, co umożliwiło wznowienie przewozów pasażerskich i towarowych na tym ważnym szlaku.
Prace na linii nr 108 to część szerszej strategii PKP PLK mającej na celu poprawę stanu infrastruktury kolejowej w regionie i wzmocnienie bezpieczeństwa podróży.
Napisz komentarz
Komentarze