Montaż belek, które są kluczowymi elementami konstrukcji mostu, trwał trzy dni. W przęsłach skrajnych zamontowano 48 belek o długości 18 metrów każda, natomiast w przęśle środkowym, nad samym nurtem Wisłoka, zamontowano 24 belki o długości 28,5 metra. Ze względu na ogromny ciężar elementów, do ich montażu wykorzystano specjalistyczny dźwig o udźwigu 800 ton.
ZOBACZ ZDJĘCIA:
Nie tylko most Załęski
Oprócz prac przy moście Załęskim, trwają intensywne prace na innych odcinkach Wisłokostrady. Powstaje także drugi most, nad rzeką Młynówką, gdzie zakończono już montaż krawężników i betonowanie chodników. Równocześnie prowadzone są prace przy budowie estakady nad torami kolejowymi. Wykonano już większość prac związanych z fundamentami podpór, a obecnie trwają przygotowania do betonowania pozostałych.
Wisłokostrada, która połączy aleję Rejtana z ulicą Generała Maczka, jest niezwykle ważną inwestycją dla Rzeszowa. Po jej ukończeniu znacznie poprawi się komunikacja w mieście, zwłaszcza w kierunku południowym. Całkowity koszt budowy Wisłokostrady to prawie 170 milionów złotych, a jej zakończenie planowane jest na wiosnę 2026 roku.
Co dalej?
W najbliższych miesiącach wykonawca inwestycji, konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty, skupi się na finalizacji prac przy mostach, estakadzie oraz pozostałych elementach infrastruktury drogowej. Równolegle prowadzone będą prace wykończeniowe, takie jak budowa chodników, ścieżek rowerowych oraz oświetlenia.
Napisz komentarz
Komentarze