Obecnie prace prowadzone są na odcinku:
- Węzeł Sokołów Małopolski Północ - węzeł Sokołów Małopolski: dobudowywana jest jezdnia zachodnia. Wprowadzono ograniczenie prędkości i zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków.
- Węzeł Sokołów Małopolski - początek odcinka dwujezdniowego za MOP-em Stobierna: dobudowywana jest jezdnia zachodnia. Ruch odbywa się dwujezdniowo (1+1) w przeciwległych kierunkach.
- Koniec odcinka dwujezdniowego w miejscowości Stobierna - węzeł Jasionka: dobudowywana jest jezdnia wschodnia. Ruch odbywa się dwujezdniowo (1+1) w przeciwległych kierunkach.
W kolejnych etapach:
- Likwidowane zostaną wyspy separujące ruch, oznakowanie poziome, bariery energochłonne w pasie rozdziału i znaki pionowe.
- Wprowadzone zostaną kolejne ograniczenia prędkości i zawężenia ruchu.
- Wykonane zostaną przewiązki, czyli odcinki drogi, na których ruch będzie odbywał się po drugiej jezdni.
- Wykonane zostaną nawierzchnie bitumiczne w miejscach przewiązek.
Zmiany w obrębie węzła Sokołów Małopolski
W obrębie miejscowości Sokołów Małopolski, począwszy od węzła Sokołów Małopolski Północ, w trzech lokalizacjach prowadzone będą prace związane z likwidacją barier drogowych w pasie rozdziału istniejącej drogi ekspresowej S19. Na ten etap prowadzonych robót zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków.
Równolegle do prowadzonych prac związanych z demontażem wysp i wykonaniem przewiązek wykonawca planuje wprowadzenie oznakowania ostrzegającego przed możliwym wtargnięciem dzikiej zwierzyny (znaki ostrzegawcze A-18b). Na całości przebudowywanego odcinka planowane jest bowiem rozpoczęcie demontażu istniejącego ogrodzenia. Ostrzeżenie to będzie obowiązywało na całości odcinka.
Zmiany w rejonie Trzebuski i Nienadówki
W rejonie miejscowości Trzebuska i Nienadówka zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
Zmiany w obrębie MOP Nienadówka
Kolejne prace będą prowadzone w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Nienadówka. Ten etap prac będzie związany z ograniczeniem prędkości oraz zwężeniem do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Usunięte zostaną wyspy przykręcane do nawierzchni oraz bariery zamocowane w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Miejsca, gdzie usunięte zostanie oznakowanie poziome, zabezpieczone zostaną oznakowaniem pionowym.
Na odcinku pomiędzy estakadą w miejscowości Nienadówka a MOP-em Stobierna zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
Zmiany w obrębie MOP Stobierna
W obrębie MOP Stobierna wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości oraz zwężenie do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Prace polegać będą na usunięciu wysp oraz barier zamocowanych w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Równocześnie z usuwaniem barier prowadzone będą prace związane z wypełnieniem otworów po barierach oraz usuwanie oznakowania poziomego.
Na odcinku za MOP-em Stobierna i odpowiednio za i przed przekrojem dwujezdniowym drogi ekspresowej S19 w stanie istniejącym, zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie prac, wykonawca usunie istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne prace w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót, zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie, na podanych odcinkach, będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki.
Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej TOR będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału. Tam finalnie ruch będzie odbywał się po dwóch jezdniach w dwóch przeciwnych kierunkach.
Zmiany na odcinku Stobierna – węzeł Jasionka
Na odcinku od miejscowości Stobierna do węzła Jasionka zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu. Po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego. Następnie na podanym odcinku będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych trzech lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Ostatnim odcinkiem, na którym wprowadzana będzie TOR, to okolice węzła Jasionka. Tu również podobnie jak w przypadku okolic węzła Sokołów Małopolski zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu związana z ograniczeniem prędkości oraz zawężeniem ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie wykonawca zlikwiduje istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego. Następnie będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prosi kierowców o zachowanie ostrożności, stosowanie się do znaków drogowych i ograniczeń prędkości.
Prace nad rozbudową S19 mają zakończyć się w 2026 roku.
Napisz komentarz
Komentarze