Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

Fatalne wieści z Rzeszowa. Niska frekwencja wyborcza

Podziel się
Oceń

Tylko 33,74 procent wyniosła frekwencja wyborcza w Rzeszowie według danych PKW na godz. 17. O wiele większą odnotowano w Dynowie czy Głogowie Małopolskim.
Fatalne wieści z Rzeszowa. Niska frekwencja wyborcza

Autor: archiwum

W wyborach prezydenta Rzeszowa do godziny 17 wzięło udział 49 819 uprawnionych wyborców (zagłosować może 147 667 mieszkańców), co stanowi 33,74 procent. 

W powiecie rzeszowskim frekwencja wyborcza wyniosła 39,20 proc. Wybory odbywają się tutaj wybory burmistrza Dynowa - gdzie frekwencja wyniosła 45,83 proc., burmistrza Głogowa Małopolskiego - 43,83 proc., wójta Krasnego - 33,59 proc. i burmistrza Tyczyna - 33,69 proc. (wyborców na godzinę 17:00)

Dane z godziny 17:00 nie napawają optymizmem - frekwencja w Polsce wyniosła jedynie 33,17 proc. 

Niepokojąca niska frekwencja może mieć wiele przyczyn. Może to być efekt zmęczenia polityką po pierwszej turze wyborów, braku wiary w skuteczność głosowania czy też niewystarczającej mobilizacji ze strony kandydatów i partii politycznych. 

Pamiętajmy, że nasze głosy decydują o kształcie naszego lokalnego życia publicznego, o priorytetach inwestycyjnych, o polityce transportowej, edukacyjnej i kulturalnej. Obywatele mają szansę wybrać tych, którzy będą reprezentować ich interesy i dbać o rozwój miasta oraz regionu.

Pomimo niskiej frekwencji, nadal mamy czas, aby zmienić ten stan rzeczy. Lokale wyborcze pozostają otwarte do godziny 21:00, dając szansę wszystkim, którzy jeszcze się nie zdecydowali, aby wzięli udział w wyborach.

Dziś nasze głosy kształtują jutro naszego miasta. Nie pozwólmy, aby decyzje były podejmowane bez naszego udziału. Przyjdźmy do urn wyborczych i wspólnie uczestniczmy w demokratycznym procesie decyzyjnym.

O godzinie 21:00 poznamy pierwsze sondażowe wyniki wyborów. 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama