Budowa kolejnego docinka drogi lotniskowej kosztować będzie około 60 milionów złotych i połączy lotnisko w Jasionce, od węzła autostradowego Rzeszów Północ do węzła Rzeszów-Zachód. Kolejny odcinek drogi wojewódzkiej przechodzić będzie przez tereny gminy Głogów Małopolski.
- Udało się pozyskać środki z Polskiego Ładu w kwocie ponad 55 milionów złotych. Do tego dochodzi wkład własny samorządu województwa podkarpackiego. Ważna jest też współpraca przy realizacji tej inwestycji z gminą Głogów Małopolski, bo trzeba zrobić zjazd, dojazd, jakąś alternatywną drogę równoległą, zapasową, bezpieczne skrzyżowania i to wszystko jest pod taką szczególną opieką włodarza, który patrzy i reaguje na te potrzeby, często zgłaszane przez mieszkańców - mówił Władysław Ortyl, dodając, że budowa kolejnego odcinka drogi lotniskowej zakończy się w 2027 r.
Strategiczna droga
- Głogów Małopolski zyska bezpośredni zjazd na drugi węzeł autostradowy, a więc poprawi się sytuacja i komunikacja w tym obszarze, jeżeli chodzi o przepustowość, zmniejszone zostaną zatem i korki - wskazywała marszałek. - Jednocześnie otwierają się nowe możliwości do inwestowania. Przypomnę też, że węzeł Rzeszów-Zachód ma przecież służyć do połączenia i wykonywania nowej drogi, takiej alternatywnej "dziewiątki” (drogi krajowej nr 9 - redakcja), która będzie łączyła się z obwodnicą Kolbuszowej i Nowej Dęby. Będzie to taka tranzytowa droga - zauważył Ortyl. Dla samorządu województwa budowa nowych obwodnic i dróg do nich równoległych jest ważna, bo inwestycje te zapisano w Planie Transportowym Województwa Podkarpackiego, który został zaakceptowany przez Brukselę, jako drogi strategiczne.
Burmistrz Głogowa Młp. Paweł Baj: ważna jest współpraca z samorządem województwa
Jak zapewniał marszałek Władysław Ortyl, współpraca na linii Zarządu Województwa z burmistrzem Głogowa Małopolskiego Pawłem Bajem układa się znakomicie, co prowadzi do kolejnych nowych rozwiązań. Podrzeszowska gmina już może korzystać z pełnego zakresu usług Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Dzięki przebudowie linii kolejowej nr 77 powstały nowe przystanki kolejowe, perony, parkingi. - Pobudowane są dodatkowe perony na terenie Gminy Głogów Małopolski, między innymi: Głogów, Małopolski Południe, peron Głogów, Małopolski Niwa, ale również w ramach programu Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej udało się wybudować parkingi przy tych peronach, gdzie mieszkańcy mogą dojeżdżać samochodami, zostawiać tam swoje pojazdy czy rowery i przesiadać się na kolej. W ten sposób działamy na rzecz również zmniejszenia korków w Rzeszowie, bo nasi mieszkańcy, którzy dojeżdżają do Rzeszowa, przecież nie dojeżdżają autami, dojeżdżają koleją aglomeracyjnej - mówił burmistrz Głogowa Młp. Paweł Baj.
Zarówno marszałek, jak i burmistrz wspólnie przyznali, że tylko od dobrej współpracy samorządu lokalnego z zarządem województwa podkarpackiego możliwe są konkretne działania.
- Wszystkie inwestycje, także te w gminie Głogów Małopolski, w sposób jednoznaczny polepszają rozwój społeczny i gospodarczy. Odbywa się to oczywiście bardzo przyjaźnie, można powiedzieć w konsultacjach społecznych. Nie mamy tu konfliktu, nie mamy protestów. Wszelkie drobne problemy rozwiązuje gospodarz gminy Paweł Baj, który rozmawia, wyjaśnia sporne kwestie. Wszystko odbywa się wzorcowo - zauważył marszałek.
Władysław Ortyl zapewnił jednocześnie, że Paweł Baj, burmistrz Głogowa Młp., ubiegający się o kolejną kadencję jest dobrym samorządowcem, który jest gwarantem skutecznego i zrównoważonego rozwoju podrzeszowskiej gminy.
Napisz komentarz
Komentarze