Oszuści, podając się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej, dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe. Mogą również prosić o podanie loginu i hasła do serwisu e-Urząd Skarbowy.
Warto jednak podkreślić, że pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów do podatników i nie zbierają w ten sposób danych osobowych.
W przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego. Pod żadnym pozorem nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy.
KAS apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i informowanie o podejrzanych telefonach do najbliższego urzędu skarbowego.
Udostępnij ten artykuł swoim znajomym i rodzinie, aby ostrzec ich przed oszustami!
Napisz komentarz
Komentarze