Większość z tych środków zostanie przeznaczona na kontynuację budowy Wisłokostrady, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Jej częścią będzie wiadukt nad torami kolejowymi, nowy most Załęski oraz przeprawa nad rzeką Młynówką. Łącząca południe Rzeszowa z północą inwestycja odciąży z ruchu centrum miasta i drogę krajową nr 94 w granicach Rzeszowa. Łączny koszt budowy tej trasy to niemal 170 mln zł, z czego w przyszłym roku wydane zostanie blisko 65 mln zł.
W czerwcu 2024 roku ogłoszony zostanie przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi, która ma połączyć ul. Warszawską z gospodarczym sercem miasta – Strefą Przemysłową Dworzysko.
– W przyszłorocznym budżecie mamy zapisane pieniądze na rozpoczęcie prac. Ta blisko pięciokilometrowa droga wraz z potężnym wiaduktem nad ul. Warszawską i torami kolejowymi może kosztować nawet ponad 250 mln zł. I takie też środki, które udało nam się pozyskać, mamy już zapisane w wieloletniej prognozie finansowej – mówi prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.
Przyszły rok to również zakończenie budowy ważnej dla mieszkańców osiedla Kotuli i Staroniwy drogi, która będzie łączyć ul. Wołyńską z ul. Słoneczny Stok (ponad 14 mln zł), a także przedsięwzięć takich jak nowa droga na os. Staromieście i przebudowa ul. Gunwaldzkiej. Rozpoczną się także nowe inwestycje, wśród których można wymienić ważną dla osiedli Słocina i Zalesie trasę, która połączy ul. Krzyżanowskiego z ul. Wieniawskiego czy budowę ul. Strzelców na os. Budziwój.
– Zrealizujemy m.in. także drugi etap budowy ul. Parkowej na os. Miłocin i kolejny etap ul. Wyspiańskiego. Będą także nowe chodniki, m.in. na os. Załęże i Matysówka. Na os. Drabinianka zaczniemy budowę kładki nad rzeką Strug, która połączy ul. Jachowicza z ul. Koło. Częścią tej inwestycji będzie oczywiście także rozbudowa układu drogowego – dodaje Fijołek.
Napisz komentarz
Komentarze