W ramach inwestycji przebudowany został plac przed głównym dworcem kolejowym. Jednym z najważniejszych elementów tej części było wybudowanie parkingu podziemnego. Mieści się w nim ponad 100 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym także dla taksówek. Są tam także miejsca krótkiego postoju Kiss&Ride oraz postoju długoterminowego.
Obecnie na placu trwają ostatnie prace wykończeniowe. Kończy się m.in. układanie granitowej kostki na wschodniej części placu, nasadzenia roślinności, montaż elementów systemu ITS – m.in. biletomatów, tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.
Nowy układ komunikacyjny
Drugim elementem RCK, za który odpowiada miasto, jest przebudowa układu komunikacyjnego. Inwestycja objęła przebudowę jezdni ul. Grottgera i plac Kilińskiego na odcinku ok. 340 m, przebudowę jezdni ul. Asnyka na odcinku ok. 60 m, przebudowę jezdni ul. Bardowskiego na odcinku ok. 170 m wraz z przebudową ul. Batorego na odcinku ok. 50 m.
Na skrzyżowaniu ulic Asnyka i Grottgera powstało rondo oraz ścieżki rowerowe. Wybudowano nowe i przebudowano istniejące chodniki oraz oświetlenie. Inwestycja objęła także przebudowę pętli autobusowej przy ul. Bardowskiego, która pełni funkcję niewielkiego dworca autobusowego komunikacji lokalnej.
Dodatkowym elementem, który miasto realizuje samodzielnie, poza inwestycją RCK, jest rozbudowa układu dróg rowerowych i połączenie ich z tym, który powstał w ramach centrum komunikacyjnego. Drogi powstają wzdłuż ul. Asnyka i będą prowadziły do ul. Sobieskiego. Podobne zadanie jest realizowane na ul. Fredry i ul. Batorego.
Budowa Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego to jedna z największych inwestycji w historii miasta. Jej zakończenie będzie oznaczać nowe oblicze centrum Rzeszowa. Zmodernizowany plac przy dworcu i przebudowany układ komunikacyjny ułatwią dojazd do centrum miasta, a także poprawią komfort i bezpieczeństwo mieszkańców i turystów.
Napisz komentarz
Komentarze