Łącznie do Rzeszowa dotarło 10 sztuk 12-metrowych autobusów Autosan, zasilanych gazem ziemnym CNG oraz 10 Solarisów: 6 sztuk 9-metrowych - napędzanych silnikiem elektrycznym i 4 przegubowe, 18-metrowe - dwa na prąd i dwa hybrydowe.
- Chcemy w ten sposób zachęcić mieszkańców, aby przesiadali się z prywatnych samochodów na nowe, komfortowe autobusy miejskie - mówił podczas prezentacji nowych pojazdów prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, zwracając uwagę, też na ekologiczne, niskoemisyjne ich silniki. - Konsekwentnie realizujemy w Rzeszowie politykę zdrowego i zrównoważonego transportu - dodał prezydent.
ZOBACZ ZDJĘCIA NOWYCH AUTOBUSÓW MPK RZESZÓW:
Zdaniem włodarza miasta nowe autobusy przeznaczone będą na wszystkie linie komunikacji miejskiej. - Mniejsze Solarisy wyjadą tam, gdzie podróżuje nieco mniej pasażerów, lub trasa linii nie jest w pełni dostosowana pod większe autobusy - mówił Konrad Fijołek. - Tak, aby transport publiczny docierał jak najbliższej pasażerów - zauważył. Prezydent zapowiedział też stworzenie nowych tras, na podstawie modelu cyfrowego miasta, przygotowanego przez ekspertów z Politechniki Rzeszowskiej, aby uniknąć "białych plam" w rzeszowskim systemie komunikacji miejskiej.
Ponad 240 autobusów w MPK Rzeszów
Kolejne dostawy nowych autobusów do rzeszowskiego przewoźnika MPK Rzeszów to dobra informacja. Do dyspozycji od dziś jest już 240 pojazdów. - Jednak część z nich nadaje się już tego, żeby je wycofywać - zauważył Marek Filip, prezes spółki, zauważając, że wciąż po ulicach miasta jeżdżą pojazdy mające 20 lat i więcej. - Nie będzie już skarg podczas lata, że puszczamy autobus bez klimatyzacji - stwierdził. Prezes Filip przekazał, że we flocie miejskiego operatora transportu publicznego jest już łącznie 18 autobusów elektrycznych, i 125 gazowych w tym 102 Autosany. Resztę stanowią autobusy na olej napędowy.
Nowe zakupy nie byłyby możliwe, gdyby nie wsparcie budżetu Unii Europejskiej. - Kiedy 10 lat temu rozpoczynaliśmy pierwszy duży projekt unijny, mieliśmy kiepskiej jakości flotę miejskich autobusów. Było dużo autobusów na olej napędowy, bardzo głośnych, wydalających dużo spalin. Teraz widać już dużą zmianę. Mieszkańcy to bardzo doceniają - dodał urzędnik.
- Jesteśmy dumni, że nasze autobusy, powstające w Sanoku, stanowią dużą część rzeszowskiego taboru. Jest ich teraz w sumie 102 – powiedział Maciej Borecki, dyrektor Oddziału Autosan w Sanoku, Huta Stalowa Wola. – Cieszymy się, że do grona rzeszowskich solarisów dołączyły ekologiczne, 9-metrowe – mówił Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży Solaris Bus&Coach.
Napisz komentarz
Komentarze