Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama dotacje rpo
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

Budowa linii kolejowej do lotniska Rzeszów-Jasionka

Podziel się
Oceń

Jesienią stolica Podkarpacia zyska bezpośrednie, szybkie połączenie z lotniskiem. Dojazd koleją ma zająć ok. około 14 minut. Zwiększy się dostępność mieszkańców do kolei i do lotniska, a to ułatwi komunikację i korzystnie wpłynie na komfort życia.

Obecnie, kontynuowana jest inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., obejmująca budowę od podstaw, blisko 5 km linii, stanowiącej połączenie centrum Rzeszowa z Portem Lotniczym w Jasionce. Nowa linia rozpoczyna swój bieg w miejscowości Zaczernie, by połączyć się z nowo wybudowaną stacją kolejową Jasionka Lotnisko.

W czerwcu 2023 r., zakończyła się budowa wiaduktu kolejowego nad drogą krajową nr 9 Rzeszów – Warszawa. Powstał nowy, stalowy obiekt o długości ponad 50 metrów, który jest ważnym elementem inwestycji PLK S.A. przy realizacji nowej linii. 

O budowie wiaduktu pisaliśmy tutaj:

Wiadukt zapewni bezkolizyjny ruch pociągów na trasie do lotniska. Sprawna i bezpieczna będzie także komunikacja drogowa pod torami.

- Obecnie realizowana jest końcowa faza robót zasadniczych, związanych z budową torów do lotniska, w tym m.in. budową peronów na nowym przystanku osobowym Głogów Małopolski Południowy i stacji końcowej Jasionka Lotnisko - mówi portalowi Halo Rzeszów Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- W lipcu zakończono prace na nowym przystanku osobowym Głogów Małopolski Południowy, wykonano konstrukcję i nawierzchnię peronu oraz dojście do peronu. Zamontowano elementy małej architektury oraz ogrodzenie panelowe - dodaje.

Na stacji końcowej Jasionka Lotnisko wykonano również konstrukcję peronu dwukrawędziowego oraz zadaszenia nad peronem. - Obecnie układana jest nawierzchnia peronowa z płyt chodnikowych, montowane są elementy zadaszenia. Na całym odcinku, na zabudowanych konstrukcjach wsporczych wywieszana jest sieć trakcyjna. Ponadto prowadzone są prace na przejazdach kolejowo- drogowych oraz roboty związane z przebudową kolizji z sieciami zewnętrznymi - precyzuje  Szalacha.

 Zakończenie prac inwestycyjnych planowane jest na wrzesień 2023 r.

 Inwestycja PLK SA, realizowana w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej to budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej, za  blisko 335 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama