Jakie maszyny będą obsługiwane w nowoczesnym kompleksie?
Dokładnie mówiąc, obiekt przeznaczony będzie do obsługi technicznej samolotów wąskokadłubowych i wszystkich dwusilnikowych samolotów szerokokadłubowych. To znaczy, że będzie też obsługiwał największą tego typu maszynę, czyli Boeinga 777X w wersji 10.
W zależności od konfiguracji, pojemność samolotów, które będą obsługiwane w hangarach LOTAMS liczyć będzie od 200 do nawet 550 pasażerów. Będą to samoloty o kodach C, D, E. O przeznaczeniu powstającej bazy technicznej wspomina m.in. Mikołaj Nowak z biura prasowego firmy SAFEGE S.A.S. (zajmującej się realizacją kompleksu):
-Bezpieczeństwo jest priorytetem w ruchu lotniczym. Na terenie Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka powstaje najnowocześniejsza w środkowo-wschodniej Europie baza techniczna samolotów szerokokadłubowych LOT Aircraft Maintenance Services.
Wymogi budowlane i postępy prac przy nowoczesnej rzeszowskiej bazie technicznej
Gabaryty planowanych od prac statków powietrznych sprawiają, że wymagają one specjalnych przestrzeni do serwisowania. Taka przestrzeń powstanie w Porcie Lotniczym Rzeszów - Jasionka i będzie to najnowocześniejsza w naszej części Europy baza techniczna. Start prac budowlanych datowany jest na pierwszy kwartał 2022 r.
Tymczasem trwają prace przygotowawcze, w skład których wchodzi m.in. szkolenie przyszłych kadr oraz współpraca ze szkołami technicznymi, między innymi z Podkarpacia. Unikatowy na skalę europejską serwis jest kolejnym elementem, który będzie mieć bezpośredni wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa pasażerów. O początkowym etapie budowy wspominał Mikołaj Nowak:
-W pierwszej fazie budowy powstanie hangar, w którym zatrudnienie znajdzie ok. 400 osób. W obiekcie będą serwisowane największe statki powietrzne z całego świata.
Napisz komentarz
Komentarze