Co zapewnią kolejne remonty kolei w okolicy Medyki?
Obecnie został ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach Hurko – Krówniki. Chociaż szacunkowy koszt najbliższych inwestycji w tym rejonie jest stosunkowy wysoki (26 000 000 zł), to Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że remont jest potrzebny.
Modernizacja m.in. torów i rozjazdów ma zagwarantować większy poziom bezpieczeństwa w obsłudze towarów. Ma się również zwiększyć przepustowość tras. Sprawniejsza także stanie się obsługa pociągów towarowych. Według zapewnień przedstawicieli PLK wzrost dostępności przejścia granicznego Medyka – Mostiska II istotnie wpłynie na rozwój współpracy gospodarczej w regionie.
Wczoraj, dziś i jutro-obecny stan i planowane zmiany kolei na przejściu granicznym
Linie kolejowe Hurko - Krówniki 120 i 123 (szerokotorowa) są trasami dojazdowymi do bocznicy, zapewniającej spedycję krajową i międzynarodową. Dzięki nim jest możliwy jest przeładunek i magazynowanie wyrobów hutniczych, rud żelaza, węgla, kruszyw, towarów sypkich i przemysłowych w rejonie kolejowego polsko-ukraińskiego przejścia granicznego z w Medyce.
Zaplanowana prze Polskie Linie Kolejowe inwestycja w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą zakłada wymianę blisko 19 km torów między stacjami Hurko i Krówniki oraz 9 rozjazdów. Co więcej, przewidziano remont 5 obiektów inżynieryjnych: wiaduktu i 4 przepustów. Przebudowane zostaną tory, rozjazdy, obiekty inżynieryjne oraz przejazd kolejowo-drogowy.
Roboty na Hurko - Krówniki planowane są w latach 2022 - 2023. Prace prowadzone będą w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II". Szacunkowa wartość zamówienia, to ponad 26 mln zł netto. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.
Dotychczasowe prace na kolei w okolicach Medyki-PLK nie śpi prace trwają cały czas!
W latach 2016-2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 64 mln zł na modernizacje przejścia kolejowego w Medyce. Wykonano roboty na torach szerokich, na które przyjmowane są pociągi z Ukrainy. Prace objęły:
- wymianę 17 km torów,
- 62 rozjazdów,
- sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Poprawiono stan linii do terminali przeładunkowych, m.in. bocznicy CTL Północ Chełm – Hala w Medyce; terminalu PKP CARGO Connect Centrum Obsługi Granicznej w Medyce, terminalu Rozlewni Paliw Orlen w Żurawicy.
Napisz komentarz
Komentarze