- Wniosek miał być złożony jeszcze w ubiegłym roku, jednak dopiero teraz udało się dopracować dokumentację, aby można było się starać o pozwolenie na budowę. Pieniądze na wykup gruntów, które będą potrzebne do realizacji tego zadania są zabezpieczone w budżecie miasta. Na szczęście nie jest to duża kwota, około 1,6 miliona złotych - mówi pełniący funkcję prezydenta Marek Bajdak.
Zakres prac obejmuje budowę oraz rozbudowę dróg na długości ok 1,2 km. Największą zmianą będzie budowa otwartego tunelu pod jezdniami ronda wraz z wykonaniem dwujezdniowej drogi o długości 640 m w ciągu dróg: al. Armii Krajowej i al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, czyli w układzie północ - południe. Zgodnie z opracowaniem architektonicznym tunel będzie miał około 200 metrów długości i będzie się zaczynał w okolicach skarbca Narodowego Banku Polskiego przy al. Armii Krajowej, a kończył na skrzyżowaniu z ul. Morgową. Dodatkowo pasy drogowe na rondzie zostaną poszerzone do szerokości 5,5 m.
- Bez wątpienia Rzeszów potrzebuje nowych rozwiązań komunikacyjnych. Rondo Pobitno – ze względu na swoją lokalizację - to jedno ze strategicznych i najbardziej przeciążonych skrzyżowań, dlatego planowana przez miasto inwestycja jest niezwykle istotna z punktu widzenia poprawy płynności ruchu oraz bezpieczeństwa drogowego. Rozwiązanie projektowe w postaci tunelu będzie zdecydowanie wygodniejsze dla kierowców, a jednocześnie nie będzie też uciążliwe dla okolicznych mieszkańców - podkreśliła wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.

Inwestycja wymaga także przebudowy, budowy oraz rozbudowy dróg krzyżujących się na rondzie Pobitno. Chodzi nie tylko o główne arterie, czyli al. Armii Krajowej, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego i ul. Lwowską, ale także o ul. Morgową i Konfederatów Barskich. W kierunku ul. Morgowej powstanie dodatkowo prawoskręt. Przebudowana zostanie także sygnalizacja świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Morgowej, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, Konfederatów Barskich.
Dla pieszych oraz rowerzystów powstaną oddzielne kładki oraz ścieżki rowerowe, które pozwolą na bezpieczne przechodzenie i jazdę rowerem w okolicach ronda. Powstaną też ekrany akustyczne, odwodnienie dróg, przebudowane zostaną drogi dojazdowe do ronda, aby usprawnić komunikację wokół samego ronda i umożliwić obsługę tego terenu.
Koszt inwestycji to ok. 120 mln złotych. Na wydanie decyzji ZRID służby wojewody mają 90 dni.
Więcej na temat inwestycji w Rzeszowie oraz w regionie pisaliśmy tutaj: Biznes i finanse
Napisz komentarz
Komentarze