Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

Obwodnica Dynowa po bisko roku budowy oficjalnie otwarta

Podziel się
Oceń

Po blisko roku budowy obwodnica Dynowa została oficjalnie otwarta. Nowa droga ma m.in. ułatwić mieszkańcom jazdę w Bieszczady.
  • Źródło: PUW
Obwodnica Dynowa po bisko roku budowy oficjalnie otwarta
Obwodnica Dynowa po bisko roku budowy oficjalnie otwarta

Autor: Podkarpacki Urząd Wojewódzki

Podkarpackie w tym roku wzbogaciło się o wiele nowych odcinków dróg. Na dzień przed zakończeniem 2020 roku oficjalnie otwieramy kolejną w tym roku obwodnicę, tym razem Dynowa. - To wielki powód do radości dla nas wszystkich - powiedział wicemarszałek Piotr Pilch w czasie oficjalnego oddania do ruchu obwodnicy miasta. Powstała w ciągu drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Przeworsk – Grabownica Starzeńska obwodnica ma prawie 4 kilometry i pozwala ominąć centrum miasta kierowcom podróżującym trasą Lublin - Wysokie - Biłgoraj - Sieniawa - Przeworsk - Kańczuga - Dynów - Grabownica Starzeńska.

Budowa drogi trwała nieco ponad rok i kosztowała 35 mln zł. Cała realizacja tego zadania, czyli wykonanie dokumentacji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, uzyskanie decyzji ZRID oraz wykonanie robót kosztowało ponad 38,7 mln złotych. Projekt był współfinansowany z EFRR w ramach Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020. Wartość dofinansowania z EFRR wyniosła ponad 28,8 mln złotych.

- To jest kolejny ważny element komunikacyjnej układanki, którą konsekwentnie realizujemy na Podkarpaciu, po to by służyło mieszkańcom i gościom. Obwodnica Dynowa jest tym ważniejsza, że stanowi element całego systemu, jest drogą tranzytową z węzła autostradowego w Przeworsku w stronę Bieszczad, zwiększa dostępność Bieszczadów i Beskidów, dając możliwość łatwiejszego dotarcia do drogi 94 i autostrady A4. To wszystko są elementy połączone, które dają możliwość skomunikowania regionu - powiedział w czasie uroczystego otwarcia nowej drogi wicemarszałek Piotr Pilch.

Obwodnica Dynowa ma znaczenie zarówno lokalne, jak i regionalne. To regionalne dotyczy lepszego skomunikowania całego regionu i południowej części powiatu rzeszowskiego, w tym również lepszej dostępności z drogi krajowej nr 94 i autostrady A4 w kierunku Bieszczadów.

- Zbudowanie nowego traktu, który znacząco wpłynie na drożność drogi wojewódzkiej 835, ma ogromne znaczenie. Droga 835 to ważna droga w naszym regionie, będzie ona pewnego rodzaju równoległym szlakiem dla drogi S19, łączącej północ z południem po wschodniej części województwa. Z punktu widzenia regionu to kluczowa inwestycja, bardzo ważna dla samych mieszkańców Dynowa - mówiła w czasie uroczystego otwarcia wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.

Obwodnica jest szansą dla rozwoju gospodarczego i turystycznego, poprzez zapewnienie płynnej komunikacji, skrócenia czasu przejazdu oraz zwiększenia dostępności przedsiębiorców i umożliwienia wykorzystania nowych obszarów pod inwestycje.

- Mieszkańcy bardzo czekali na tę inwestycję. W trakcie budowy byli bardzo aktywni, oglądali, sprawdzali, byli bardzo zainteresowani postępem robót. Czekali kiedy będzie można z tej drogi korzystać. Bardzo się cieszyli, że obwodnica nareszcie będzie - nie ukrywa swej radości Zygmunt Frańczak, burmistrz Dynowa.

Obwodnica znajduje się po wschodniej stronie Dynowa, w bezpośrednim sąsiedztwie kolejki wąskotorowej relacji Przeworsk – Dynów. Jej początek to rondo w miejscu przecięcia się drogi wojewódzkiej Nr 835 Lublin – Przeworsk – Grabownica Starzeńska i drogi wojewódzkiej 884 Przemyśl – Domaradz w m. Bachórz. Kończy się natomiast na skrzyżowaniu z istniejącą drogą wojewódzką nr 835 przy ul. Karolówka w Dynowie.

Obwodnica jest drogą jednojezdniową, o długości 3,95 km, na której powstało pięć skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi, w tym dwa ronda. Została wyposażona w odpowiednie odwodnienie, oświetlenie, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, a w jej otoczeniu znalazły się między innymi ciągi dla zwierząt. Z uwagi na położenie drogi powstały na niej dwa przejazdy kolejowo-drogowe na skrzyżowaniu z linią Przeworskiej Kolejki Wąskotorowej oraz trzy mosty na potokach.

- Nie mieliśmy tu jakichś wielkich utrudnień na etapie realizacji, udało się wykonać tę drogę w dobrym standardzie. Wykonaliśmy dwa ronda o obwodnicy 50 metrów i trzy mostki nad potokami. Wykonaliśmy także dwa przejazdy kolejowe dla kolejki wąskotorowej, która jest tu lokalną atrakcją. Było to na tyle utrudnienie, że trzeba było to zrobić w czasie sezonu, kiedy kolejka prowadzi swą działalność, ale udało nam się wszystko pogodzić - nie ukrywa zadowolenia Piotr Żydek kierownik budowy z firmy Eurovia, wykonawcy obwodnicy.

Powiązane galerie zdjęć:


Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Reklama
Reklama
Reklama