Nowy autobus to prawdziwy kolos na drogach – mierzy 12 metrów długości i może pomieścić aż 74 pasażerów. Jego największą zaletą są jednak baterie o pojemności 470 kWh, które pozwalają na przejechanie ponad 300 kilometrów na jednym ładowaniu. To oznacza, że autobus będzie mógł obsługiwać linię przez całą dniówkę bez konieczności częstego doładowywania. Ładowanie odbywa się za pomocą standardowego gniazda typu plug-in CCS2, co znacznie ułatwia proces.
Nowoczesność i komfort
Irizar ieBus to nie tylko pojemny i ekologiczny pojazd, ale także bardzo nowoczesny i komfortowy. Wyposażony jest w szereg rozwiązań, które mają zapewnić bezpieczeństwo i wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerów.
- Pojazd posiada szereg nowoczesnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa jazdy i jest bardzo komfortowy zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów. Elektrobus Irizar ieBus produkowany jest w Hiszpanii, a jego testy w naszym przedsiębiorstwie są możliwe dzięki uprzejmości przedstawiciela tej marki w naszym kraju - firmie Wanicki Trucks&Bus - informuje MPK Rzeszów.
Porównanie z obecną flotą
W porównaniu do innych elektrycznych autobusów, które już kursują w Rzeszowie, Irizar ieBus wyróżnia się znacznie większą pojemnością baterii. Obecnie eksploatowane pojazdy elektryczne mają baterie o pojemności zaledwie 90 kWh, co wymaga częstego ładowania za pomocą pantografu. Irizar ieBus reprezentuje zupełnie inne podejście – duże baterie ładowane w nocy, które pozwalają na cały dzień jazdy.
Gdzie szukać Irizar ieBus?
Po zakończeniu testów, autobus zostanie skierowany na jedną z linii, takich jak 0A, 0B, 28 czy 51. - Liczmy na Państwa opinie, gdy autobus pojawi się na linii. O dalszych szczegółach będziemy Państwa na bieżąco informowali - pisze MPK Rzeszów w mediach społecznościowych.
Napisz komentarz
Komentarze