To ostatni brakujący element tej trasy w województwie podkarpackim. Inwestycja, warta blisko 1,9 mld zł, zostanie zrealizowana przez konsorcjum firm Gülermak i Budimex.
Wyzwanie inżynieryjne
Nowy odcinek S19 będzie prawdziwym wyzwaniem inżynieryjnym. Przebieg trasy przez teren o skomplikowanej geologii i urozmaiconej rzeźbie terenu wymaga zastosowania nowoczesnych rozwiązań. Najbardziej charakterystycznymi elementami inwestycji będą:
- Estakada: O długości około 780 metrów, przechodząca nad istniejącą drogą krajową nr 19.
- Tunel: Dwunawowy, o długości prawie 3 km, który poprowadzi pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy tunel na trasie S19 w regionie.
Kompleksowa inwestycja
Oprócz budowy drogi ekspresowej, w ramach projektu powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik, a także niezbędna infrastruktura techniczna. Trasa zostanie wyposażona w nowoczesne systemy bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.
Wykonawca ma 59 miesięcy na realizację inwestycji. Zgodnie z planami, cały odcinek S19 między Rzeszowem a granicą państwa w Barwinku ma być gotowy do 2031 roku.
Via Carpatia coraz bliżej
Budowa drogi ekspresowej S19 jest kluczowym elementem realizacji szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną z Południową. Dzięki tej inwestycji Podkarpacie zyska jeszcze lepsze połączenie z innymi regionami Polski i Europą.
Podpisanie umowy na budowę kolejnego odcinka S19 to dobra wiadomość dla mieszkańców Podkarpacia i wszystkich kierowców korzystających z tej trasy. Nowoczesna infrastruktura drogowa przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, skrócenia czasu podróży i zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej regionu.
Napisz komentarz
Komentarze