Oba wydarzenia odbędą się w przestrzeni Rzeszowskich Piwnic Warsztaty, zaplanowane na 25 sierpnia, to propozycja dla rodziców oraz dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które znajdują się w spektrum autyzmu lub mają ADHD.
Podczas warsztatów uczestnicy, pod opieką doświadczonych muzyków, wspólnie opracują dwa utwory: „Idzie Grześ” Juliana Tuwima oraz „Pomidor” Jana Brzechwy. Nauczą się też wykonywać dwie piosenki z repertuaru zespołu Lisia Banda. Muzyka będzie oparta na prostych, łatwo przyswajalnych melodiach i rytmach, które zachęcą do wspólnego śpiewania i muzykowania na prostych instrumentach perkusyjnych.
Koncert, zaplanowany na 1 września, będzie kontynuacją warsztatowych działań. Zespół Lisia Banda zaprezentuje utwory klasyków poezji dziecięcej, takich jak Julian Tuwim, Jan Brzechwa czy Maria Konopnicka. Wykorzystanie akustycznych instrumentów, takich jak gitara, gitalele, cajon czy perkusjonalia, sprawi, że muzyka będzie przystępna dla wszystkich, w tym dla osób o zwiększonej wrażliwości na bodźce (osoby ze spektrum autyzmu, ADHD). Wykorzystywane elementy, takie jak nauka wystukiwania rytmu, są jednym z podstawowych narzędzi muzykoterapeutycznych. Piosenki będą zaaranżowane w sposób, że jest przystępny dla dzieci i zachęca do wspólnego muzykowania. Muzykoterapia wykorzystuje doświadczenia muzyczne i relacje, dzięki którym się one wykształcają, po to, aby wspomagać i umożliwiać nawiązywanie kontaktów z innymi oraz dzielenie się emocjami i uczuciami.
Wstęp na warsztaty i koncert jest bezpłatny, jednak obowiązują zapisy, które ruszą w sierpniu. Szczegółowe informacje można znaleźć na mediach społecznościowych Estrady Rzeszowskiej.
Inicjatywa realizowana jest w ramach konkursu dotacyjnego „DziałajMY” realizowanego przez Rzeszowski Inkubator Kultury działający w strukturze Estrady Rzeszowskiej.
Grupa eN to nieformalna grupa działająca na terenie Rzeszowa i okolic, która zrzesza rodziców i dzieci na prowadzonych w edukacji domowej oraz działająca na rzecz integracji osób ze spektrum autyzmu i ADHD.
Napisz komentarz
Komentarze