O trwających już inwestycjach drogowych, a także tych przyszłych Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa mówił podczas wtorkowej konferencji prasowej, która odbyła się na terenie znajdującym się na wzgórzu, na końcu ulicy Konfederatów Barskich. Tam także trwają związane z Wisłokostradą. To zdanie to nie tylko budowa bardzo ważnej dla układu komunikacyjnego Rzeszowa ponad dwukilometrowej drogi, dwóch mostów i estakady nad torami kolejowymi. To także zabezpieczenie skarpy nad Wisłokiem, właśnie w rejonie ulicy Konfederatów Barskich, przed osuwaniem się.
W konferencji wzięli udział także Teresa Kubas-Hul, wojewoda podkarpacki i wicewojewoda Wiesław Buż, Marek Ustrobiński, dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz rzeszowscy radni. – Spotykamy się dziś w dużym gronie osób, które wspierają rozwój naszego miasta i inwestycje drogowe. Rzeszów jest dziś miastem, które intensywnie rozwija się, jest atrakcyjne i przyciąga nowych mieszkańców. To wiąże się z większą liczbą samochodów na naszych drogach i zatłoczeniem. Dlatego najważniejszym teraz zadaniem jest budowa nowych alternatywnych dróg, zarówno tych dużych - strategicznych, jak i też takich, które połączą poszczególne osiedla oraz tych na samych osiedlach – mówił Konrad Fijołek.
Jedną z dróg strategicznych jest Wisłokostrada. Ta inwestycja jest już w realizacji od zeszłego roku. Będzie to droga, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka, czyli południe Rzeszowa z północą. Dzięki niej z ruchu samochodowego odciążone zostanie centrum Rzeszowa – przede wszystkim al. Piłsudskiego, przejazd pod torami prowadzący z centrum w kierunku ul. Siemieńskiego, Wiadukt Tarnobrzeski, a także rondo Pobitno. To nowe połączenie będzie też wygodnym dojazdem do łącznika z drogą ekspresową S19. – Skala tego przedsięwzięcia jest ogromna. Wisłokostrada będzie kosztowała prawie 170 mln zł i jest inwestycją strategiczną dla całego miasta. Podobne znaczenie będzie miała droga, którą wybudujemy na północy – połączenie ul. Warszawskiej ze strefą przemysłową Dworzysko i dalej z ul. Krakowską. Nad tym zadaniem już pracujemy. Będzie ona jeszcze droższe, bo może kosztować nawet 300 mln zł. Dużą część tej kwoty – 250 mln zł mamy zabezpieczoną ze środków zewnętrznych – mówił prezydent Rzeszowa.
Zobacz nasze zdjęcia z budowy Wisłokostrady:
Do inwestycji dużych, mających fundamentalne znaczenie dla ruchu międzyosiedlowego, zalicza się połączenie ulic Krzyżanowskiego z Wieniawskiego, które usprawni komunikację na osiedlach Słocina i Zalesie. Trwa już finisz przetargu na wybór firmy, która tę drogę wybuduje. W przyszły wtorek prezydent skieruje na sesję rady miasta wniosek o zwiększenie środków na to zadanie. Dzięki temu będzie można rozstrzygnąć przetarg, wybrać wykonawcę i budowa rozpocznie się. Ta inwestycja będzie kosztowała sporo ponad 40 mln zł.
- W Rzeszowie nastał czas na realizację nowych dróg, które stanowić będą alternatywę dla ruchu samochodowego. I będzie tak, że równocześnie będziemy realizowali kilka strategicznych połączeń, takich jak trwająca już Wisłokostrada. Będziemy mieli taką możliwość dzięki dobrej współpracy prezydenta, wojewody i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Konrad Fijołek.
- Województwo podkarpackie wraz ze jego stolicą – Rzeszowem stało się strategicznym miejscem m.in. ze względu na konflikt, który trwa za naszą wschodnią granicą. Bardzo ważną sprawą jest wspieranie rozwoju infrastruktury komunikacyjnej. To jest nasz priorytet, żeby jeszcze lepiej skomunikować miasto Rzeszów wewnątrz, ale także wybudować drogi na zewnątrz – dojazdowe do stolicy województwa. I w tej sprawie deklaruję pomoc i współpracę z prezydentem Konradem Fijołkiem w poszukiwaniu środków na te inwestycje. Te pieniądze mogą pochodzić z KPO, z budżetu państwa czy też z rezerwy celowej. To jest ważne, abyśmy w krótkim okresie czasu przygotowali województwo a w sposób szczególny jego stolicę – Rzeszów na nowe wyzwania – mówiła Teresa Kubas-Hul, wojewoda podkarpacki.
- Pani wojewoda wspomniała o odblokowanych środkach unijnych, które można wykorzystać na inwestycje drogowe. Te środki mogą posłużyć do sfinansowania programu inwestycyjnego budowy ważnej drogi, która połączy S19 z dawną drogą krajową nr 4. Byłaby to północno-wschodnia obwodnica Rzeszowa o długości ok. 6 km. Odciążyłaby ona z ruchu przede wszystkim rondo Pobitno w ciągu ul. Lwowskiej. Jako GDDKiA dołożymy wszelkich starań, by ta inwestycja stała się faktem w najbliższym czasie - powiedział dyrektor Marek Ustrobiński.
Dużym i ważnym przedsięwzięciem, które także może być współfinansowane z pieniędzy zewnętrznych, jest przebudowa skrzyżowania ul. Kwiatkowskiego i al. Powstańców Warszawy. – W tym przypadku dokumentację tego zadania mamy już na finiszu i niedługo będziemy przygotowani do jej wykorzystania. Dzięki temu, że na tym skrzyżowaniu powstanie rondo a nad nim wiadukt ruch się zdecydowanie upłynni i zlikwidujemy problemy, które teraz napotykają na tych ulicach kierowcy – mówił prezydent Rzeszowa.
- Wisłokostrada jest bardzo ważnym przedsięwzięciem i jestem dumny, że tak duża inwestycja jest realizowana na moim osiedlu. Ważne dla nas mieszkańców Pobitna są także inne zadania rozpoczęte przez prezydenta Fijołka i jego służby. Mam tu na myśli plan zagospodarowania dla Kopca Konfederatów Barskich, dzięki któremu te piękne tereny zostały ochronione przed zabudową. Są już tam wykupywane działki, które będą wykorzystywane pod tworzenie zielonych miejsc rekreacji. Inną ważną dla mieszkańców osiedla inwestycją, w mniejszej oczywiście skali niż Wisłokostrada, jest przebudowa ulicy Traugutta, która też jest już realizowana – mówił Wiesław Ziemiński, radny Platformy Obywatelskiej, mieszkaniec osiedla Pobitno.
Napisz komentarz
Komentarze