Długość dwujezdniowej drogi wynosi około 8 kilometrów. Inwestycja swym zakresem obejmuje m.in. budowę węzłów drogowych Kamień i Sokołów Małopolski Północ, obiektów inżynierskich, w tym służących ochronie środowiska (wiadukty drogowe, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami, ekrany akustyczne), przebudowę dróg publicznych i dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia oraz sieci elektroenergetycznych i wodociągowych, a także dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych.
Użytkownicy będą mogli korzystać z węzłów drogowych w Kamieniu i Sokołowie Małopolskim Północ, natomiast ruch lokalny będzie się odbywał drogami zbiorczymi oraz bezkolizyjnymi przejazdami drogowymi.
Nazwa Kontraktu:
Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) z podziałem na trzy zadania w zakresie: Zadanie „C” od węzła Kamień (z węzłem) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości około 7,9 km.
Początek odcinka „C” S-19 przyjęto przed węzłem Kamień. Następnie trasa drogi ekspresowej skręca lekko na południowy zachód, gdzie w okolicach km 443+000 przecina trasę drogi powiatowej nr 1211R. Około 700 m dalej zlokalizowane zostaną Miejsca Obsługi Pasażerów MOP Górno. Potem lekkim łukiem zmienia kierunek na południowo – wschodni, przecinając trasy dróg gminnych, a także omijając od wschodu i zachodu duże kompleksy leśne.
Około 1,5 km dalej zlokalizowany będzie węzeł Sokołów Małopolski Północ, na którym projektowana trasa S19 będzie krzyżować się ze starą trasą DK 19. Bezpośrednio za węzłem znajdować się będzie Obwód Utrzymania Drogi. Dalej trasa będzie się łączyć z istniejącym odcinkiem S19.
Wykonawca robót będzie firma BUDIMEX S.A. Droga ma być zbudowana w 34 miesiące od dnia podpisania Umowy. Koszt budowy tego odcinka wyniesie ok. 286 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze