- Moja polityka polega na tym, aby do miasta wjeżdżało jak najmniej samochodów, a zamiast tego dobrze funkcjonowała komunikacja miejska. Nie chcę wpychać do centrum kolejnych aut, które będą zatruwać nasze miasto - mówił podczas ostatniej sesji Rady Miasta Tadeusz Ferenc.
Inwestycja w transport publiczny
Przykładem tej polityki może być, chociażby coraz większa inwestycja w rozwój transportu publicznego. Miasto bowiem od dawna kupuje nowe autobusy elektryczne oraz gazowe. Dwa tygodnie temu, chociażby Rzeszów podpisał list intecyjny z Grupą Lotos, na mocy której miasto będzie współpracować w zakresie dostaw wodoru oraz związanej z tym infrastruktury dla pojazdów z ogniwami paliwowymi. Więcej o tej sprawie pisaliśmy tutaj: Nowi partnerzy LOTOSU w obszarze wodoru.Władze miasta mają także w planach kupno od firmy MAN kolejnych autobusów elektrycznych. Niedawno pod ratuszem odbyła się ich prezentacja. Więcej o tej sprawie pisaliśmy tutaj: Po ulicach Rzeszowa będą jeździć nowe autobusy elektryczne ?e
Koniec z budową parkingów
Coraz większa ilość samochodów w mieście wymaga od miasta budowania parkingów. W planach jest budowa wielopoziomowego parkingu koło Hali Podpromie. Ma być tam miejsce w sumie dla 5 tys. samochodów. W zamiarze ma on ułatwić kierowcom wjazd i wyjazd. Ponadto ma powstać wjazd na parking os strony mostu Zamkowego. Więcej o tej inwestycji pisaliśmy tutaj: Ruszył kolejny przetarg na wielopoziomowy parking na PodpromiuWładze miasta chcą jednak ograniczyć ruch samochodów w mieście. Dlatego konsekwentnie poszerzają strefy płatnego parkowania. Ostatni taki ruch miał miejsce we wrześniu, kiedy strefę powiększono o osiedla 1000-lecia i Grota Roweckiego. Więcej o tym pisaliśmy tutaj: Rzeszów. Strefa płatnego parkowania znacznie się powiększy
W Rzeszowie więcej mieszkań
Temat polityki parkingowej pojawił się także podczas ostatniej dyskusji nad zamianą działek w okolicach Wisłoka, gdzie firmy deweloperskie chcą wybudować kolejne bloki. Nad rzeszowskim zalewem firma Apklan chce bowiem wybudować efektowny budynek, nazywany wieżowcem-żaglem. Więcej o tej inwestycji można przeczytać tutaj: Rada Miasta daje zezwolenie na budowę wieżowca-żaglaRzeszowscy radni jednak obawiali się jednak, iż spowoduje i tak narastający już chaos komunikacyjny w mieście. Po długiej dyskusji urzędnicy jednak zgodzili się na zamianę działek.
Napisz komentarz
Komentarze