Mężczyzna odebrał telefon od osoby, która poinformowała go o nieprawidłowościach na jego koncie i zagrożeniu zaciągnięcia kredytu na jego dane. Pod wpływem manipulacji ze strony oszustów, 24-latek wykonał przelewy na łączną kwotę 50 tysięcy złotych, tracąc tym samym swoje oszczędności.
Sprawa trafiła na policję
Zaniepokojony mężczyzna zgłosił się na policję, gdzie opowiedział o zdarzeniu. Funkcjonariusze Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego KMP w Rzeszowie ustalili szczegóły przestępstwa. Okazało się, że 24-latek padł ofiarą oszustów internetowych, którzy wykorzystali metodę znaną jako "na pracownika banku".
Niestety, 24-latek nie zorientował się, że ma do czynienia z oszustami. Sposób, w jaki mówili przestępcy, a także używane przez nich fachowe słownictwo, utwierdziły go w przekonaniu, że rozmawia z prawdziwymi pracownikami banku.
Apel policji
Rzeszowscy policjanci apelują o ostrożność w kontaktach z obcymi osobami, zwłaszcza tymi, które telefonicznie informują o zagrożonych pieniądzach na koncie bankowym. Należy pamiętać, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą klientów o podanie danych logowania do konta bankowego ani o wykonanie przelewów na nieznane rachunki.
W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu, należy natychmiast go rozłączyć i skontaktować się z bankiem w celu zweryfikowania informacji. Wszelkie wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa rachunku bankowego najlepiej wyjaśniać w osobistej rozmowie z pracownikiem banku.
Pamiętajmy o zachowaniu czujności i zdrowym rozsądku! Nie dajmy się oszukać!
Napisz komentarz
Komentarze