Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

24-latek z Rzeszowa padł ofiarą oszustów internetowych

Podziel się
Oceń

Mieszkaniec Rzeszowa stracił 50 tysięcy złotych po tym, jak uwierzył oszustom podającym się za pracowników banku.
24-latek z Rzeszowa padł ofiarą oszustów internetowych

Źródło: KPP Mielec

Mężczyzna odebrał telefon od osoby, która poinformowała go o nieprawidłowościach na jego koncie i zagrożeniu zaciągnięcia kredytu na jego dane. Pod wpływem manipulacji ze strony oszustów, 24-latek wykonał przelewy na łączną kwotę 50 tysięcy złotych, tracąc tym samym swoje oszczędności.

Sprawa trafiła na policję

Zaniepokojony mężczyzna zgłosił się na policję, gdzie opowiedział o zdarzeniu. Funkcjonariusze Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego KMP w Rzeszowie ustalili szczegóły przestępstwa. Okazało się, że 24-latek padł ofiarą oszustów internetowych, którzy wykorzystali metodę znaną jako "na pracownika banku".

Niestety, 24-latek nie zorientował się, że ma do czynienia z oszustami. Sposób, w jaki mówili przestępcy, a także używane przez nich fachowe słownictwo, utwierdziły go w przekonaniu, że rozmawia z prawdziwymi pracownikami banku.

Apel policji

Rzeszowscy policjanci apelują o ostrożność w kontaktach z obcymi osobami, zwłaszcza tymi, które telefonicznie informują o zagrożonych pieniądzach na koncie bankowym. Należy pamiętać, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą klientów o podanie danych logowania do konta bankowego ani o wykonanie przelewów na nieznane rachunki.

W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu, należy natychmiast go rozłączyć i skontaktować się z bankiem w celu zweryfikowania informacji. Wszelkie wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa rachunku bankowego najlepiej wyjaśniać w osobistej rozmowie z pracownikiem banku.

Pamiętajmy o zachowaniu czujności i zdrowym rozsądku! Nie dajmy się oszukać!


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama