Budowa RCK podzielona na dwa etapy
Pierwszym z nich jest przebudowa placu przed głównym rzeszowskim dworcem kolejowym. Powstanie tam podziemny parking, w którym będzie miejsce dla ponad 100 samochodów osobowych w tym m.in. miejsca dla taksówek, miejsca krótkiego postoju Kiss&Ride oraz miejsca postoju długoterminowego (w tym minimum 7 miejsc dla osób niepełnosprawnych).Z części podziemnej na poziom "zero" będzie można dostać się windą lub schodami. Na poziomie "zero", w sąsiedztwie instalacji elektrycznego ładowania autobusów, wybudowane zostaną przystanki autobusowe komunikacji miejskiej, z przeszklonymi wiatami, wyposażone w oświetlenie i instalację fotowoltaiczną.
- Na tym poziomie ustawione zostaną m.in. także stojaki dla rowerów i ławki. Wykonane zostaną także nasadzenia roślinności. Ponadto na pętli autobusowej przy ul. Bardowskiego ustawione zostaną nowoczesne pięciomodułowe wiaty - informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
Drugim elementem jest przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie dworca - m.in. rozbudowa ul. Grottgera, rozbudowa ul. Asnyka, przebudowa ul. Bardowskiego, budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Asnyka z ul. Grottgera, przebudowa chodników i oświetlenia, trzecim przebudowa budynku dworca kolejowego Rzeszów Główny.
W marcu ruszą pierwsze prace
Budowa RCK jest realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. To oznacza, że wybrany w przetargu wykonawca ma za zadanie najpierw opracować dokumentację projektową i następnie inwestycję, w oparciu o tę dokumentację, wykonać.Dokumentacja budowy parkingu na placu przed dworcem kolejowym jest już gotowa. Miejski wydział architektury wydał już także pozwolenie na budowę tej części centrum komunikacyjnego. Wykonawcy - firmie Budimex został już przekazany plac budowy.
Pierwsze prace rozpoczną się w przyszłym tygodniu.
- Na razie jednak, ze względu na szczególną rolę jaką pełni obecnie główny rzeszowski dworzec kolejowy, na którym działa punkt informacji i pomocy uchodźcom z ogarniętej wojną Ukrainy, będą one polegały na przygotowaniu zaplecza budowy oraz ogrodzeniu terenu gdzie rozpoczną się prace przy przebudowie instalacji podziemnych - dodaje Artur Gernand.
W połowie marca rozpocznie się także przenoszenie pantografów - urządzeń do ładowania rzeszowskich autobusów elektrycznych na ul. Kasprowicza. Wspomniane wyżej prace nie zakłócają funkcjonowania dworca PKP jak również parkingu zlokalizowanego przed dworcem.
Napisz komentarz
Komentarze