RCK jest zadaniem realizowanym w formule zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że wybrana w przetargu firma, w tym konkretnym przypadku Budimex, w pierwszej kolejności musiała opracować dokumentację projektową tego ogromnego przedsięwzięcia.
Drugi etap to sama budowa. Ta wystartowała wiosną tego roku. Dziś plac przed głównym dworcem kolejowym w Rzeszowie i działki z nim sąsiadujące są jednym wielkim placem budowy.
Na terenie pomiędzy ul. Grottgera, placem przed dworcem PKS a wejściem do tunelu pod torami powstał ogromny wykop, w którym pracuje ciężki sprzęt.
-
RCK powstaje w centrum miasta. I w związku z tym oczywistym było, że podczas prac odkrywane będą pozostałości po dawnej zabudowie. Stanowiska archeologiczne pojawiły się m.in. w rejonie skrzyżowania ulic Grottgera i Asnyka, kolejne są w rejonie nieczynnego obecnie przystanku, z którego w podróż po mieście wyruszały elektryczne autobusy obsługujące linię 0A. Najnowsze jest przy ulicy Bardowskiego, gdzie odkryto fundamenty starych budynków.
RCK to tak naprawdę kilka inwestycyjnych działań. Pierwsze z nich to przebudowa placu Dworcowego oraz terenów z nim sąsiadujących i budowa pod nimi parkingu podziemnego dla ponad 100 samochodów oraz miejsc postojowych dla taksówek, rowerów. Parking będzie połączony z budynkiem dworca podziemnym przejściem.
Drugim elementem jest przebudowa układu drogowego w rejonie głównego dworca kolejowego oraz znajdującego się przed nim placu. Obejmie ona ul. Grottgera na odcinku od skrzyżowania z ul. Asnyka do ul. Bardowskiego (na skrzyżowaniu Grottgera i Asnyka powstanie rondo), trzecim przebudowa budynku głównego dworca kolejowego w Rzeszowie. Inwestycja obejmuje także przebudowę terenu przy ul. Bardowskiego, skąd odjeżdżały autobusy komunikacji miejskiej.
-
Budowa RCK jest dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Koszt tego zadania to ponad 74 mln zł. Zakończenie tej potężnej inwestycji planowane jest na drugą połowę przyszłego roku.
Napisz komentarz
Komentarze