Jeżeli sprawa tego wymaga urzędnik dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie (wszelkie dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec powinien zgromadzić samodzielnie).
Pomoc jest skierowana do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, głównie seniorów oraz osób, które z powodu niepełnosprawności mają ograniczenia w poruszaniu się i nie mogą samodzielnie dotrzeć do urzędu.
Potrzebę załatwienia sprawy w ten sposób można zgłosić na dwa sposoby:
- telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer telefonu 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, czy opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30;
W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa oraz podać swoje dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu. Tą drogą załatwiane są różne sprawy, od złożenia wniosku i wydania Ogólnopolskiej Karty Seniora, przez pomoc dla przedsiębiorców, po kwestie dotyczące wymiany i wydawania dowodu osobistego.
Zgłoszenia do "Mobilnego Urzędnika" są realizowane w środy i czwartki w godzinach od 9 do 14. Urzędnicy spotykają się z mieszkańcem w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin. Obsługa mieszkańców w ten sposób jest bezpłatna.
Z usługi "Mobilnego Urzędnika" w Urząd Miasta Rzeszowa korzystają mieszkańcy głównie w zakresie spraw związanych z wymianą dowodu osobistego. Ostatnio realizowaliśmy także zgłoszenie dotyczące złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi.
Odwiedziliśmy panią Eugenię, której stan zdrowia nie pozwala na wizytę w urzędzie. "Mobilny Urzędnik" odpowiedział na jej pytania, pomógł wypełnić niezbędne formularze, a następnie złożył je w urzędzie.
Napisz komentarz
Komentarze