Projekty uchwały dotyczący zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Rzeszowa znalazł się w porządku obrad sesji, która odbędzie się 26 października.
Zgodnie z zapisami projektu inicjatywa w sprawie przeprowadzenia konsultacji w sprawach ważnych dla miasta Rzeszowa będzie przysługiwać:
- Prezydentowi;
- Radzie w drodze uchwały;
- grupie co najmniej 300 mieszkańców.
Wniosek o przeprowadzenie konsultacji (zawierający m.in. opis celu i przedmiot konsultacji, zasięg konsultacji - np. terytorialny - ogólnomiejski, określonej części miasta Rzeszowa, w sprawach ważnych dla określonej grupy mieszkańców oraz uzasadnienie) składany będzie do prezydenta.
Projekt uchwały określa formy konsultacji społecznych. Są to m.in. otwarte spotkania i debaty z mieszkańcami, zbieranie uwag i wniosków w punktach konsultacyjnych, badanie opinii mieszkańców poprzez formularze, ankiety, sondaże z wykorzystaniem metod tradycyjnych lub technologii informatycznych, zebrania z przedstawicielami grup społeczno - zawodowych, organizacji pozarządowych i innych pomiotów, prowadzących działalność pożytku publicznego na rzecz mieszkańców. Decyzję o formie przeprowadzenia konsultacji dla konkretnej sprawy podejmuje prezydent.
Co istotne przeprowadzone konsultacje społeczne będą uznawane za ważne bez względu na liczbę mieszkańców biorących w nich udział. Raport z przebiegu konsultacji będzie zamieszczany na stronie internetowej Urzędu Miasta Rzeszowa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Napisz komentarz
Komentarze