Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama Powiat Rzeszowski

PKO BP daje klientom broń do walki ze spoofingiem

Podziel się
Oceń

Poskromienie plagi spoofingu, czyli oszustw polegających na podszywaniu się pod numer infolinii i podawania się za pracowników banku, wymaga praktycznych i skutecznych działań. Teraz w aplikacji mobilnej IKO klienci PKO Banku Polskiego mogą sprawdzić, czy rozmawiają z rzeczywistym pracownikiem banku czy z cyberprzestępcą.
  • Źródło: PAP MediaRoom
PKO BP daje klientom broń do walki ze spoofingiem
PKO BP - IKO
Spoofing to coraz częstsze oszustwo. Przestępcy wykorzystując słabość infrastruktury telefonii komórkowej są w stanie podszyć się pod dowolny numer telefonu - infolinii bankowej, policji czy prokuratury.

Cyberprzestępcy telefonują do osób, których dane znajdują w mediach społecznościowych i przedstawiają się jako pracownicy banku lub innej instytucji zaufania społecznego. Często wykorzystują pretekst zabezpieczenia konta - informują o zablokowaniu rzekomego przelewu na dużą kwotę lub podejrzanej płatności kartą.

Najczęściej twierdzą, że bank zablokował podejrzaną transakcję i potrzebuje od rozmówcy pełnych danych logowania do serwisu lub kodów BLIK. Czasem proszą o wykonanie transakcji, zalogowanie się do konta, zainstalowanie oprogramowania typu: AnyDesk, TeamViewer itd. (aplikacje te pozwalają "podglądać" komputer ofiary). Wykorzystując zdezorientowanie użytkownika wyłudzają dane dostępowe do bankowości elektronicznej, dane kart płatniczych, kody BLIK, nalegają na zainstalowanie aplikacji lub przelanie pieniędzy na "konto techniczne". Dane uzyskane w trakcie rozmowy pozwalają okraść ofiarę.

Jednak PKO Bank Polski znalazł sposób, aby ograniczyć plagę spoofingu. Klienci banku, którzy mają aktywną aplikację mobilną IKO, mogą teraz przy jej pomocy zweryfikować, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku.

- W kilku prostych krokach klient może potwierdzić w aplikacji IKO tożsamość pracownika banku. PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych na polskim rynku finansowym, wprowadził takie rozwiązanie, które z pewnością zdecydowanie zwiększy skuteczność walki z oszustami - podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP.

Klient PKO BP posiadający aplikację IKO w trakcie rozmowy z konsultantem otrzyma na swój telefon wiadomość (push) z danymi pracownika, który z nim się kontaktuje (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Może zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej, prosząc pracownika banku o podanie tych danych - jeśli zgadzają się z tymi z przysłanej informacji zatwierdza je PIN-em do IKO (ma na to 2 minuty) i obie strony mogą bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Zarówno PKO Bank Polski, jak i inne banki, ostrzegają o cyberoszustwach spoofingu na swoich stronach, stronach logowania, w aplikacjach mobilnych, w mediach społecznościowych czy na infolinii. Ostrzeżenia wystosowały też Związek Banków Polskich i policja.

O czym warto pamiętać?
  • pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania czy aplikacji,

  • pracownik banku nigdy nie poprosi o zdalny dostęp do komputera,

  • pracownik banku nigdy nie prosi o podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC,

  • pracownik banku nie prosi o podanie kodów BLIK.


Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: wyborcaTreść komentarza: Kobiety się boisz? taki z ciebie twardziel?Data dodania komentarza: 18.09.2024, 09:53Źródło komentarza: Parlament Europejski. Elżbieta Łukacijewska wicekoordynatorką Komisji Praw Kobiet i RównouprawnieniaAutor komentarza: Janek z JasłaTreść komentarza: No chyba ktoś sobie jaja!!! Ten babol wredny?! Nie wierzę~!Data dodania komentarza: 18.09.2024, 09:30Źródło komentarza: Parlament Europejski. Elżbieta Łukacijewska wicekoordynatorką Komisji Praw Kobiet i RównouprawnieniaAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: A. Dziedzic, niespełniony "polityk" z Trzciany pomaga powodzianom! :):):) PSL i wszystko jasne!Data dodania komentarza: 17.09.2024, 17:00Źródło komentarza: Trwają zbiórki darów dla powodzian w Rzeszowie i powiecie rzeszowskim [AKTUALIZACJA]Autor komentarza: KomaTreść komentarza: Każda ludzka tragedia jest pożywką dla polityków, na tym budują swoje pseudo-kariery!!! Skończy się jak w 1997 roku, ludzi objęci tą straszną powodzią zostaną sami ze swoimi problemami a nędzni politycy będą się obnosić jak to bardzo pomogli !!! Politycy to najgorszy sort społeczny, nie wart zaufania!Data dodania komentarza: 17.09.2024, 16:57Źródło komentarza: Czy Razem dla Rzeszowa wykorzystuje katastrofalną powódź do zagrywek politycznych? [MOIM ZDANIEM]Autor komentarza: KrisTreść komentarza: Warszawka Południa :)! Nikt nie kontroluje tego co robi pato-ukro-deweloperka! To jest nienormalne!!!Data dodania komentarza: 17.09.2024, 16:54Źródło komentarza: Przerażające dane! Ponad 600 tys. zł za mieszkanie w RzeszowieAutor komentarza: bratTreść komentarza: u nas djenieg mnoga, my dajem rady a wy poljaczki mieszajcie w norachData dodania komentarza: 17.09.2024, 14:12Źródło komentarza: Przerażające dane! Ponad 600 tys. zł za mieszkanie w Rzeszowie
Reklama
Reklama
Reklama