Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama PCN oświeć mnie
Reklama Powiat Rzeszowski

Wykonawca Wisłokostrady wybrany. Droga powstanie za 169 mln zł

Podziel się
Oceń

Trasa łącząca aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą ma być gotowa w 2026 roku. Jej budowa obejmie także wykonanie nowego mostu przez Wisłok i rozpocznie się niebawem.

Do przetargu na budowę drogi wpłynęło 13 ofert, których wartość wahała się od 169 mln zł do 230 mln zł. Najniższą z nich złożyło konsorcjum Antex II z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty ze Stanisławowa Pierwszego (partner). Po wnikliwej analizie oferty Urząd Miasta Rzeszowa zdecydował się ją przyjąć. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło dzisiaj, a podpisanie umowy jest planowane na sierpień.

Droga ma powstać w ciągu 32 miesięcy od parafowania dokumentu, co oznacza, że pierwsi kierowcy powinni skorzystać z niej w 2026 roku. Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją.

Wisłokostrada to jeden z kluczowych projektów drogowych, przewidzianych do realizacji na najbliższe lata. Dwupasmowa trasa połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą, a stąd doprowadzi przez ul. gen. Maczka do skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia. Na razie gotowy jest około 500-metrowy fragment, łączący al. Rejtana z nowym targowiskiem.

Nowa trasa z ulicą Ciepłowniczą połączy się rondem. Przy drodze zostaną wybudowane drogi dla rowerów i chodniki. Częścią inwestycji będzie także budowa nowego mostu przez Wisłok w ciągu ulicy Ciepłowniczej. Przeprawa zastąpi wysłużony most Załęski. 

Projekt drogi jest już gotowy, dlatego wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę. Miasto otrzyma na ten cel 95 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Budowa Wisłokostrady obejmie: 

  • budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
  • budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m, 
  • budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m,
  • rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości  631 m,
  • budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m 
  • budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej  ok 75 m,
  • budowę sześciu zatok autobusowych, 
  • budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
  • budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m ,
  • budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m,
  • budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m,,jezdnia prawa o długości ok 271 m,
  • budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe – 102 szt., oprawy oświetl.  LED – 122 sztuk,
  • rozbiórkę  11 obiektów kubaturowych,
  • zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego – ściana oporowa długości 72 mb, wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m,
  • umocnienie rzeki Wisłok  narzutem kamiennym oraz koszami kamienno siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m,
  • Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.

Zobacz również:


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama