Do przetargu na budowę drogi wpłynęło 13 ofert, których wartość wahała się od 169 mln zł do 230 mln zł. Najniższą z nich złożyło konsorcjum Antex II z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty ze Stanisławowa Pierwszego (partner). Po wnikliwej analizie oferty Urząd Miasta Rzeszowa zdecydował się ją przyjąć. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło dzisiaj, a podpisanie umowy jest planowane na sierpień.
Droga ma powstać w ciągu 32 miesięcy od parafowania dokumentu, co oznacza, że pierwsi kierowcy powinni skorzystać z niej w 2026 roku. Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją.
Wisłokostrada to jeden z kluczowych projektów drogowych, przewidzianych do realizacji na najbliższe lata. Dwupasmowa trasa połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą, a stąd doprowadzi przez ul. gen. Maczka do skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia. Na razie gotowy jest około 500-metrowy fragment, łączący al. Rejtana z nowym targowiskiem.
Nowa trasa z ulicą Ciepłowniczą połączy się rondem. Przy drodze zostaną wybudowane drogi dla rowerów i chodniki. Częścią inwestycji będzie także budowa nowego mostu przez Wisłok w ciągu ulicy Ciepłowniczej. Przeprawa zastąpi wysłużony most Załęski.
Projekt drogi jest już gotowy, dlatego wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę. Miasto otrzyma na ten cel 95 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Budowa Wisłokostrady obejmie:
- budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
- budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m,
- budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m,
- rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m,
- budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m
- budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok 75 m,
- budowę sześciu zatok autobusowych,
- budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
- budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m ,
- budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m,
- budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m,,jezdnia prawa o długości ok 271 m,
- budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe – 102 szt., oprawy oświetl. LED – 122 sztuk,
- rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,
- zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego – ściana oporowa długości 72 mb, wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m,
- umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m,
- Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.
Napisz komentarz
Komentarze